Αγαπητοί αναγνώστες
Τα τελευταία πολλά χρόνια διάφοροι μελετητές προσπαθούν χωρίς επιτυχία να εντοπίσουν και να ταυτίσουν κάποια από τα νησιά του Ιονίου με τα κείμενα του Ομήρου. Έτσι ένα ένα όλα τα νησιά του Ιονίου έγιναν κατά καιρούς η πατρίδα του Οδυσσέα και βέβαια οι αντίλογοι πάνε κι έρχονται χωρίς να μπορούν να όμως να δώσουν και οι αντιλογούντες πειστικές απαντήσεις.
Αυτό βέβαια δεν είναι νέο απλά έχω διαβάσει τόσες πολλές ανυπόστατες εικασίες που αποφάσισα να κάνω έναν οδηγό προς "ναυτιλομένους" για να υπάρχει ένας συνοπτικός οδηγός αντιμετώπισης όλων των θεωριών.
Στοιχείο πρώτο(1ο)
Ο Όμηρος δεν μπορεί να χρησιμοποιείται "κατά το δοκούν".
Σχόλιο:
Το σύνολο των ερευνητών χρησιμοποιούν τον Όμηρο όσο αυτός τους συμφέρει. Όταν δεν τους συμφέρει αρχίζουν τα γνωστά τσιτάτα ότι ο Όμηρος δεν είναι γεωγράφος, περιέγραφε φανταστικούς τόπους, δεν ήξερε τους τόπους και άλλα τέτοια. Έτσι αν σε έναν τόπο ο Όμηρος περιγράφει ας πούμε δυο λίμνες και ο τόπος έχει μία λένε ότι είναι η Ομηρική και ότι για την άλλη απλά ο Όμηρος έκανε λάθος. Σας παραπέμπω στο άρθρο για την Ιωλκό.
Στοιχείο δεύτερο(2ο)
Η κοινή λογική σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να καταργηθεί.
Σχόλιο
Ό Οδυσσέας χρειάζεται 17 24ωρα για να φτάσει στην Κέρκυρα από το νησί της Καλυψώς. Ακόμη και αν έκανε μόνο ένα μίλι την ώρα, μιλάμε για έμπειρο ναυτικό, σε 17 ημέρες θα είχε διανύσει 408 ναυτικά μίλια, μια απόσταση τεράστια που θα προσέγγιζε τις ακτές της Αφρικής. Οπότε έχουμε τις εξής λογικές ερωτήσεις:
1. Γιατί δεν πήγε κατευθείαν στην Ιθάκη και έπρεπε να πάει στην Κέρκυρα που είναι Βορειότερα για να κατέβει ξανά νοτιότερα;
2. Αν είναι εκεί το νησί της Καλυψώς από πού έφτασε εκεί από την Αφρική; Σύμφωνα με το κείμενο στις θάλασσες βολόδερνε. Άρα λάθος.
3. Αν ήταν στην περιοχή ανάμεσα στην Σικελία και την Σαρδηνία γιατί δεν πήγε στην Σικελία να φτάσει ως τον Τάραντα πχ με άλογο και από εκεί ήταν κοντά τόσο η Κέρκυρα όσο και η Ιθάκη; Έτσι η επιλογή της Κέρκυρας θα είχε ένα κάποιο νόημα.
4. Γιατί δεν τον έστειλε στην Ζάκυνθο ή έστω στην Πελοπόννησο;
Εδώ λοιπόν με τις υπάρχουσες θεωρίες καταργούμε την λογική. Εκτός και αν υποθέτουν ότι ο Οδυσσέας ήταν ένας άπειρος όσο και ηλίθιος που πήγαινε πάνω κάτω επί ημέρες χωρίς να το καταλάβει ενώ ήταν όλα δίπλα του. Τότε όμως και η επιστήμη ακόμη "σηκώνει τα χέρια".
Δείτε λοιπόν κι' έναν χάρτη με τα θαλάσσια ρεύματα που δείχνουν ακριβώς το ίδιο
Στοιχείο τρίτο(3ο)
Η άγνοια περί του ναυτικού επαγγέλματος από τους Φαίακες;
Σχόλιο
Ας υποθέσουμε σε πείσμα κάθε λογικής ότι ο Οδυσσέας μέσω κάποιας αστροπύλης (μόνο σαν αστείο το αναφέρω) έφτασε στην Κέρκυρα, γιατί όπως είδαμε άλλη λογική εξήγηση δεν έχει, τότε οι Φαίακες, που παινεύονταν για την ναυτοσύνη τους ήταν άσχετοι τελικά μια και στα βόρεια οποιουδήποτε νησιού και αν θεωρήσουμε ότι ήταν η Ιθάκη δεν υπάρχει αντίστοιχο λιμάνι σαν τον Φόρκυνα. Στα Νότια βέβαια έχει κάποια λιμάνια που ο καθένας ισχυρίζεται ότι είναι αυτό αλλά γιατί οι Φοίνικες να κάνουν γύρω ολόκληρο το νησί; απλά για να αφήσουν τον Οδυσσέα και μάλιστα χωρίς να το καταλάβουν αφού στο κείμενο δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο. Αν τους κατεύθυνε ο Οδυσσέας θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι του κάναν την χάρη αλλά μόνοι τους πήγαν προφανώς προς το πλησιέστερο σημείο που ήταν, αν μιλάμε για τα νησιά του Ιονίου το βόρειο τμήμα που όμως δεν υπάρχει αντίστοιχο λιμάνι.
Στοιχείο τέταρτο (4ο)
Εχινάες νήσοι και άλλα τινά
Οι Εχινάες νήσοι, Εχινάδες σήμερα, βρίσκονται μαζί με την νήσο Δουλιχίοιο κοντά στην ακτή της Ηλίδας .
Ιλιάδα Β' 624-625
ΟΙ ΔΕ ΕΚ ΔΟΥΛΙΧΙΟΙΟ ΕΧΙΝΑΩΝ ΙΕΡΑΩΝ
ΝΗΣΩΝ ΑΙ ΝΑΙΟΥΣΙ ΠΕΡΗΝ ΑΛΟΣ ΗΛΙΔΟΣ ΑΝΤΑ
Εδώ έχω έναν χάρτη της περιοχής. Αν βλέπετε εσείς αυτά τα νησιά να μου το πείτε.
Οι σημερινοί τις Εχινάδες τις τοποθέτησαν απέναντι από την ακτή της Αιτωλοακαρνανίας όμως ο Όμηρος την τοποθετούσε στην Ηλεία. Εκτός αν υποθέσουμε ότι την Αιτωλοακαρνανία την έλεγαν παλιά Ηλεία και την Ηλεία την έλεγαν Μαρία αλλά μετά από εγχείρηση αλλαγής φύλου έγινε Ηλεία και μη χειρότερα.
Φανταστείτε ότι αφιέρωσα το κείμενο μόνο στις χονδροειδείς λεπτομέρειες και όχι στα πολλά ακόμη λεπτομερή στοιχεία που φυσικά δεν συμφωνούν με καμιά από τις λεχθείσες υποθέσεις.
Φιλικά Παυσανίας
Τα τελευταία πολλά χρόνια διάφοροι μελετητές προσπαθούν χωρίς επιτυχία να εντοπίσουν και να ταυτίσουν κάποια από τα νησιά του Ιονίου με τα κείμενα του Ομήρου. Έτσι ένα ένα όλα τα νησιά του Ιονίου έγιναν κατά καιρούς η πατρίδα του Οδυσσέα και βέβαια οι αντίλογοι πάνε κι έρχονται χωρίς να μπορούν να όμως να δώσουν και οι αντιλογούντες πειστικές απαντήσεις.
Αυτό βέβαια δεν είναι νέο απλά έχω διαβάσει τόσες πολλές ανυπόστατες εικασίες που αποφάσισα να κάνω έναν οδηγό προς "ναυτιλομένους" για να υπάρχει ένας συνοπτικός οδηγός αντιμετώπισης όλων των θεωριών.
Στοιχείο πρώτο(1ο)
Ο Όμηρος δεν μπορεί να χρησιμοποιείται "κατά το δοκούν".
Σχόλιο:
Το σύνολο των ερευνητών χρησιμοποιούν τον Όμηρο όσο αυτός τους συμφέρει. Όταν δεν τους συμφέρει αρχίζουν τα γνωστά τσιτάτα ότι ο Όμηρος δεν είναι γεωγράφος, περιέγραφε φανταστικούς τόπους, δεν ήξερε τους τόπους και άλλα τέτοια. Έτσι αν σε έναν τόπο ο Όμηρος περιγράφει ας πούμε δυο λίμνες και ο τόπος έχει μία λένε ότι είναι η Ομηρική και ότι για την άλλη απλά ο Όμηρος έκανε λάθος. Σας παραπέμπω στο άρθρο για την Ιωλκό.
Στοιχείο δεύτερο(2ο)
Η κοινή λογική σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να καταργηθεί.
Σχόλιο
Ό Οδυσσέας χρειάζεται 17 24ωρα για να φτάσει στην Κέρκυρα από το νησί της Καλυψώς. Ακόμη και αν έκανε μόνο ένα μίλι την ώρα, μιλάμε για έμπειρο ναυτικό, σε 17 ημέρες θα είχε διανύσει 408 ναυτικά μίλια, μια απόσταση τεράστια που θα προσέγγιζε τις ακτές της Αφρικής. Οπότε έχουμε τις εξής λογικές ερωτήσεις:
1. Γιατί δεν πήγε κατευθείαν στην Ιθάκη και έπρεπε να πάει στην Κέρκυρα που είναι Βορειότερα για να κατέβει ξανά νοτιότερα;
2. Αν είναι εκεί το νησί της Καλυψώς από πού έφτασε εκεί από την Αφρική; Σύμφωνα με το κείμενο στις θάλασσες βολόδερνε. Άρα λάθος.
3. Αν ήταν στην περιοχή ανάμεσα στην Σικελία και την Σαρδηνία γιατί δεν πήγε στην Σικελία να φτάσει ως τον Τάραντα πχ με άλογο και από εκεί ήταν κοντά τόσο η Κέρκυρα όσο και η Ιθάκη; Έτσι η επιλογή της Κέρκυρας θα είχε ένα κάποιο νόημα.
4. Γιατί δεν τον έστειλε στην Ζάκυνθο ή έστω στην Πελοπόννησο;
Εδώ λοιπόν με τις υπάρχουσες θεωρίες καταργούμε την λογική. Εκτός και αν υποθέτουν ότι ο Οδυσσέας ήταν ένας άπειρος όσο και ηλίθιος που πήγαινε πάνω κάτω επί ημέρες χωρίς να το καταλάβει ενώ ήταν όλα δίπλα του. Τότε όμως και η επιστήμη ακόμη "σηκώνει τα χέρια".
Δείτε λοιπόν κι' έναν χάρτη με τα θαλάσσια ρεύματα που δείχνουν ακριβώς το ίδιο
Στοιχείο τρίτο(3ο)
Η άγνοια περί του ναυτικού επαγγέλματος από τους Φαίακες;
Σχόλιο
Ας υποθέσουμε σε πείσμα κάθε λογικής ότι ο Οδυσσέας μέσω κάποιας αστροπύλης (μόνο σαν αστείο το αναφέρω) έφτασε στην Κέρκυρα, γιατί όπως είδαμε άλλη λογική εξήγηση δεν έχει, τότε οι Φαίακες, που παινεύονταν για την ναυτοσύνη τους ήταν άσχετοι τελικά μια και στα βόρεια οποιουδήποτε νησιού και αν θεωρήσουμε ότι ήταν η Ιθάκη δεν υπάρχει αντίστοιχο λιμάνι σαν τον Φόρκυνα. Στα Νότια βέβαια έχει κάποια λιμάνια που ο καθένας ισχυρίζεται ότι είναι αυτό αλλά γιατί οι Φοίνικες να κάνουν γύρω ολόκληρο το νησί; απλά για να αφήσουν τον Οδυσσέα και μάλιστα χωρίς να το καταλάβουν αφού στο κείμενο δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο. Αν τους κατεύθυνε ο Οδυσσέας θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι του κάναν την χάρη αλλά μόνοι τους πήγαν προφανώς προς το πλησιέστερο σημείο που ήταν, αν μιλάμε για τα νησιά του Ιονίου το βόρειο τμήμα που όμως δεν υπάρχει αντίστοιχο λιμάνι.
Στοιχείο τέταρτο (4ο)
Εχινάες νήσοι και άλλα τινά
Οι Εχινάες νήσοι, Εχινάδες σήμερα, βρίσκονται μαζί με την νήσο Δουλιχίοιο κοντά στην ακτή της Ηλίδας .
Ιλιάδα Β' 624-625
ΟΙ ΔΕ ΕΚ ΔΟΥΛΙΧΙΟΙΟ ΕΧΙΝΑΩΝ ΙΕΡΑΩΝ
ΝΗΣΩΝ ΑΙ ΝΑΙΟΥΣΙ ΠΕΡΗΝ ΑΛΟΣ ΗΛΙΔΟΣ ΑΝΤΑ
Εδώ έχω έναν χάρτη της περιοχής. Αν βλέπετε εσείς αυτά τα νησιά να μου το πείτε.
Οι σημερινοί τις Εχινάδες τις τοποθέτησαν απέναντι από την ακτή της Αιτωλοακαρνανίας όμως ο Όμηρος την τοποθετούσε στην Ηλεία. Εκτός αν υποθέσουμε ότι την Αιτωλοακαρνανία την έλεγαν παλιά Ηλεία και την Ηλεία την έλεγαν Μαρία αλλά μετά από εγχείρηση αλλαγής φύλου έγινε Ηλεία και μη χειρότερα.
Φανταστείτε ότι αφιέρωσα το κείμενο μόνο στις χονδροειδείς λεπτομέρειες και όχι στα πολλά ακόμη λεπτομερή στοιχεία που φυσικά δεν συμφωνούν με καμιά από τις λεχθείσες υποθέσεις.
Φιλικά Παυσανίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου