Αν κάτι κινδυνεύει από τους πρόσφυγες είναι η ανθρωπιά μας

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Το πραγματικό ταξίδη των Αργοναυτών και η σημασία του. Μέρος Α'


Αγαπητοί φίλοι
Ξεκινώ αυτόν τον κύκλο δημοσιευμάτων ελπίζοντας ότι θα μπορέσω να να σας μεταφέρω πειστικά όλα όσα έχω κατά νου όπως αυτά προέκυψαν από την έρευνά μου, εννιά χρόνια τώρα, πάνω στα αρχαία “ελληνικά” κείμενα. Θα προσπαθήσω να μην απεραντολογήσω και οι νοητικές παρενθέσεις να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες.
Σε παλαιότερα κείμενα μου (http://operiplous.blogspot.gr/2015/02/3.html) αλλά και σε άρθρο μου σε εφημερίδα που αναπαράχθηκε στο διαδίκτυο έχετε πληροφορηθεί ότι τα γεγονότα τόσο της Αργοναυτικής εκστρατείας όσο και του Τρωικού πολέμου αλλά και αυτής της Οδύσσειας αναφέρονται σε μια εποχή που απέχει 16500 χρόνια από σήμερα. Κοντά, σχετικά βέβαια, σε εκείνη την εποχή έζησε τόσο ο Όμηρος όσο και οι δύο Ησιοδοι και φυσικά ο πρότερος όλων Ορφέας. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε πολύ εύκολα με μια μικρή αναζήτηση. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι δεν είναι αξιόπιστη-ες οι έρευνες χρονολογησης που εσχάτως βλέπουν το φως της δημοσιότητας για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι δεν μπορείς να χρονολογήσεις μια εποχή με φαινόμενα μικρής περιόδου επαναληψης , όπως είναι οι εκλείψεις στηριζόμενος, απλά σε πεποιθήσεις ανθρώπων που έζησαν πολλά χρόνια μετά από την εποχή αυτή. Αυτό το λέω γιατί οι “αποκαλύψεις” αυτές στηρίζονται μονομερώς στις υποθέσεις κάποιων αρχαίων συγγραφέων που υποστήριζαν ότι ο Τρωικός πόλεμος έγινε γύρω στο 1200 πχ όταν αυτό δεν ήταν η κοινή πεποίθηση από την μια και φυσικά δεν προσεφέρονταν στοιχεία για να τις στηρίξουν. Η δήλωση δηλαδή “νομίζω ότι έγινε πριν από 800 χρόνια” δεν αποτελεί απόδειξη. Ούτε καν ένδειξη! Ας μην ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα υπήρχαν και άλλες πεποιθήσεις. Μάλιστα σήμερα οι δύο παράλληλες εργασίες που δημοσιεύτηκαν έχουν διαφορά στον ερευνητικό ορίζοντα 200+ χρόνια ( http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=2398 & https://www.youtube.com/watch?v=VH5z_wMC3SM ενδεικτικα link) και φυσικά διαφορετικά συμπεράσματα. Αν αυτό δεν είναι αυθαιρεσία τότε τι είναι!
Δεύτερον οι ίδιοι αυτοί αρχαίοι συγγραφείς, αλλά και οι σημερινοί, δυσκολεύονται να ταυτίσουν έναν οποιονδήποτε τόπο που αναφέρεται στα κείμενα αυτά με την σημερινή γεωγραφία. Παράδειγμα μπορεί να αποτελεί η γελοιότητα με την ομηρική Ιθάκη που πάει παντού , η αδυναμία να βρεθούν νησιά όπως η ΑΣΤΕΡΙΣ ή η ΛΕΥΚΗ ή η ΩΓΥΓΙΑ χώρες ολόκληρες όπως αυτή των Λαιστρυγόνων ή των Κυκλώπων κ.α. Περιττό να πω ότι οι όποιες προσπάθειες να εξηγήσω ή να συζητήσω μαζί τους βρήκε τελικά τείχος.
Ας αφήσουμε όμως τα άσχημα της ελληνικής διανόησης και ας μπούμε στο θέμα μας. Οι Αργοναύτες, που προηγούνται χρονικά του Τρωικού πολεμου κατά μία γενιά ξεκινούν το ταξίδι τους μέσα σε μια συγκεκριμένη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα. Υπάρχει ένας παγκόσμιος πολιτισμός που όμως δεν είναι πολυάριθμος. Θέλω να πω ότι η γη την εποχή αυτή δεν κατοικείται ασφηκτικά. Εντούτοις υπάρχει μια διάχυτη αίσθηση ότι οι άνθρωποι αυτοί αν και κατοικούν στις τέσσερεις άκρες της Γης έχουν κάποιες μακρινές ή κοντινές συγγένειες. Κάτι αντίστοιχο φαίνεται και στην Ιλιάδα πχ σε μια μονομαχία του Διομήδη με τον Γλαύκο (Ιλιάδα Ζ 119-236). Αυτές οι σχέσεις δεν μπορεί να προέρχονται παρά μόνο από κάποια όχι πολύ μακρυνή συνύπαρξη σε κοινό τόπο όλων αυτών. Αυτό σημαίνει από την μια κοινό σημείο αρχής αλλά από την άλλη γεννά ερωτήματα για το κατά πόσο αυτή η κοινή συνύπαρξη μπορεί να δικαιολογηθεί με μια μαζική μετανάστευση στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα χωρίς προηγούμενη γνώση του ανάγλυφου της Γης και βέβαια δυνατότητα μεταφοράς.
Ας αφήσουμε όμως τα ερωτήματα αυτά και ας γυρίσουμε στους Αργοναύτες. Δεν θα μπω στο τι πιστεύουν οι άλλοι αλλά θα σας πω το τι βρήκα εγώ. Στοιχεία για όλα αυτά υπάρχουν στα βιβλία μου. Οι Αργοναύτες ξεκινούν την περιπέτειά τους από την περιοχή που σήμερα βρίσκεται η πόλη Γκντανσκ της Πολωνίας. Εκεί χτίζουν την Αργώ (τυχαία λέτε ότι εκεί υπάρχουν τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στην Ευρώπη;). Αυτό το παράδοξο για κάποιους γεγονός αποδεικνύεται γιατί ταυτίζεται απόλυτα με την περιγραφή που δίνεται για την Ιωλκό τόσο από τον Ορφέα όσο και από τον Όμηρο (http://operiplous.blogspot.gr/2015/06/blog-post_14.html & http://operiplous.blogspot.gr/2014/12/blog-post_3.html ). Σημασία όπως μπορείτε να δείτε έχει η γεωγραφική ταυτοποίηση και όχι αν σήμερα έναν τόπο τον ονομάζουν Ιωλκό, Κώστα, Πέτρο ή οτιδήποτε άλλο. Επίσης για όσους δεν θυμούνται να θυμίσω ότι ο Ύλας, ο νεαρότερος των Αργοναυτών και προστατευόμενος του Ηρακλή, ενώ ήταν ακόμη άτριχος στο πρόσωπο, λόγω της νεαρής του ηλικίας, θα έβγαζε, όπως περίμεναν όλοι κόκκινα γένια και αυτό όχι γιατί ήταν κοκκινομάλλης αλλά γιατί είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των Βόρειων, σήμερα λαών, να έχουν τα πρώιμα γένια τουθς κοκκινωπά και όχι μαύρα.
Ελπίζω να σας ικανοποιήσουν όλα αυτά ως αρχή. Τα επόμενα σε λιγες ημέρες.

1 σχόλιο:

fwtis είπε...

Ενδιαφεροντα τα γραφομενα σου ως συνηθως