Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Παγκόσμια πρώτη.Η πραγματική "Αργώ"


Αφορμή για το άρθρο αυτό ήταν κάτι που διάβασα σε "ελληνικό" διαδικτυακό-περιοδικό για την "Αργώ". Ψάχνοντας λίγο στο διαδίκτυο είδα ακόμη πολλές άλλες προσεγγίσεις που πολύ απέχουν από την πραγματικότητα.
Αρχικά θέλω να πω ότι το μόνο κείμενο που περιγράφει την "Αργώ" και δεν έχει χαθεί είναι τα "Αργοναυτικά" του Ορφέα. Βέβαια αντίστοιχα πλοία υπάρχουν και στην Ιλιάδα, όταν περιγράφονται σε στιγμές μόνο πλοία αλλά και πάλι τα στοιχεία είναι ελάχιστα μια και οι συγγραφείς θεωρούν όπως είναι φυσικό ότι "όλοι γνωρίζουν". Ίσως αν είχε σωθεί κάποιο βιβλίο περί ναυπηγικής της εποχής εκείνης να είχαμε ισχυρότερες ενδείξεις.Μέχρι τότε όμως μόνο προσεγγίσεις μπορούμε να κάνουμε με βάση πάντα την δική μας πραγματικότητα που δεν ξέρουμε πόσο κοντά είναι στην δική τους.
Τι ξέρουμε λοιπόν για το πλοίο αυτό,που δεν ήταν ούτε υποβρύχιο ούτε διαστημόπλοιο ούτε αεροπλάνο και δεν ξέρω τι άλλη ανοησία διάβασα από τους ευφάνταστους συγγραφείς.
Η "Αργώ" είναι μια μετεξέλιξη ή καλύτερα το πρώτο πλοίο με καρίνα.Μέχρι τότε τα πλοία ήταν όπως τα ποταμόπλοια με επίπεδο το κάτω μέρος του πλοίου για να μπορούν να τα τραβούν στην όχθη των ποταμών όπου κυρίως κινούνταν. Ήταν ένα πλοίο δηλαδή όπως περίπου αυτό της πρώτης φωτογραφίας χωρίς βέβαια τις καμπίνες.
Η διαφορά με τα προηγούμενα μοντέλα ποταμόπλοιων ήταν όπως είπα το ξύλο που τοποθετήθηκε στο κάτω μέρος της ίσιας καρίνας με εντολή όπως μαθαίνουμε της θεάς Αθηνάς.

Κάπως έτσι λοιπόν πρέπει να έμοιαζε η "Αργώ".
Σαν ένα "κανονικό" πλοίο.Μέχρι εδώ τίποτα το περίεργο.
Εκείνο που ήταν το διαφορετικό αν και δεν το διευκρινίζει απόλυτα είναι το πίσω μέρος του πλοίου. Εκεί λοιπόν υπήρχε ο μηχανισμός της κίνησής της μια και δεν κινούνταν με κουπιά αλλά με κάτι που χρησιμοποιείται και σήμερα για την κίνηση των ποταμόπλοιων.Είχε πίσω μια φτερωτή. Όπως αυτή στην παρακάτω φωτογραφία.
Σίγουρα θα αναρωτηθείτε πως το ξέρω όταν "όλοι ξέρουν" ότι είχε κουπιά.Είναι απλό φίλοι μου. Στην Οδύσσεια τα πλοία των Φαιάκων που ήταν της ίδιας κατηγορίας μας αναφέρεται ότι λόγω της μεγάλης ταχύτητάς του η πρύμνη του, το μπροστινό του δηλαδή μέρος, σηκώνονταν στον αέρα. Η μόνη πιθανότητα να σηκωθεί ένα πλοίο στον αέρα είναι να έχει κίνηση πίσω και όχι κουπιά βέβαια.
Εδώ θα κλείσω το πρώτο μέρος.Θα ακολουθήσει δεύτερο με περισσότερες λεπτομέρειες κείμενα και άλλες πολλές αποκαλύψεις για το περιβόητο αυτό πλοίο

4 σχόλια:

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Ομορφη ευτυχισμένη, με υγεία και σύνεση.

ria είπε...

η αλήθεια είναι οτι πάντα με προβλημάτιζε. τη σκεφτόμουν σαν τα κρις κραφτ κάτι...

καλή χρονιά και το φάμιλυ να έχει υγεία και επιτυχίες!

Pausanias είπε...

Ευχαριστώ για τις ευχές και αναταποδίδω αγαπητή φίλη.
Και μια υποσημείωση μέρες που είναι και γίνονται ευχές.Πάντα η ζωή μας φέρνει αυτό που πραγματικά ευχόμαστε.Οπότε πρόσεχε τι εύχεσαι.
Καλή Χρονιά με υγεία και ευτυχία

busy bee είπε...

Καλησπέρα, Χρόνια Πολλά και καλή Χρονιά πέρασα να αφήσω, μαζί με την σχετική αναδημοσίευση εδώ:http://manosbee.blogspot.com/2009/12/blog-post_7107.html
Καλή συνέχεια.