Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Το χρυσόμαλλο δέρας και οι θεωρίες

Αγαπητοί φίλοι
Υποσχέθηκα ότι θα στοιχειοθετήσω την πολεμική μου απέναντι στις διάφορες αστήριχτες θεωρίες που κυκλοφορούν για τους Αργοναύτες και το Χρυσόμαλλο δέρας και αυτό θα κάνω.
Ας ξεκινήσουμε από την αιτία.
Αναφέρθηκε στο F/B  από την σελίδα Albedo η ανακοίνωση γεωλόγου που συνδέει τις ακτές στην περιοχή της σημερινής Κολχίδας με το ταξίδι των Αργοναυτών επειδή λέει στην περιοχή οι κάτοικοι βουτούσαν τις προβιές των προβάτων στα ποτάμια και με τον τρόπο αυτόν μάζευαν το χρυσάφι από τα ποτάμια.
Εγώ θα το πάω ένα βήμα παραπάνω και θα αναφερθώ σε δημοσιεύματα ότι βρέθηκαν τεχνουργήματα στην περιοχή του Βόλου που ο χρυσός τους φαινόταν συγγενές μετάλλευμα με αυτόν στην περιοχή αυτή της Ρωσίας που υποστηρίζουν ότι είναι η Κολχίδα.
Τώρα! Πάνω σε αυτά στήνεται ένα ωραίο παιχνίδι εντυπώσεων γιατί ο κάθε ένας δεν γνωρίζει και άρα εντυπωσιάζεται από την μια κατευθύνεται από την άλλη και ώπ! Νάτο το αποτέλεσμα. Ξεκίνησαν λοιπόν οι Αργοναύτες για να πάρουν μια προβιά αρνιού γεμάτη χρυσάφι, κατά τους αναφορείς. Αλλά για μια στιγμή. Το να θέλουν να πάρουν χρυσάφι το καταλαβαίνω αλλά την προβιά γιατί; Τελειώσαν τα πρόβατα στον Βόλο; Γιατί σύμφωνα με τα παραπάνω άλλη χρησιμότητα δεν είχε. Άρα τι το καταπληκτικό είχε ώστε να πάνε τόσοι άνθρωποι και να κινδυνεύσουν να σκοτωθούν;
Βλέπετε ότι και μόνο με λογική επεξεργασία δεν μπορεί να σταθεί που να εισφέρεις και στοιχεία.
Θα ήταν άδικο όμως από μέρους μου να μείνω μόνο στις εντυπώσεις. Ας δούμε τώρα και μερικά στοιχεία ή μάλλον μη στοιχεία ή αλλιώς μυθεύματα τόσο αυτών όσο και όλων όσων υποστηρίζουν την κρατούσα, πράγματι άποψη.
Επειδή είμαστε Έλληνες θα μείνω στο ελληνικό κομμάτι στην Ιωλκό.
Αυτή μας λένε βρίσκεται στον Βόλο. Πως το ξέρουμε; Μα αφού την ονομάσανε έτσι είναι η απάντηση. Το όνομα είναι το μόνο στοιχείο που έχουν να εισφέρουν. Τίποτε άλλο. Κανένα στοιχείο που να την ταυτίζει με το Ορφικό κείμενο. Μην γελιέστε με το κείμενο του φαντασιόπληκτου Απολλώνιου. Αυτός είναι πρόσφατος, ήξερε την σημερινή Κολχίδα και σε εκείνη αναφέρεται. Βέβαια από εκεί και πέρα το χάος. Πέφτει από το ένα ατόπημα στο άλλο. Γι αυτό αγανάκτησαν οι τότε και τον κυνήγησαν μέχρι που έφυγε στην Ρόδο όπου δεν ξαναγύρισε γιατί τα περί βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας είναι ακόμη ένα ατεκμηρίωτο παραμύθι.
Γυρίζουμε λοιπόν στην Ιωλκό. Αυτή πρέπει να έχει ένα ποτάμι. Τον Άναυρο. Σε αυτήν στον Βόλο υπάρχει ένα παλιό αρδευτικό κανάλι που το ονόμασαν Άναυρο ποταμό. Ξέχασαν όμως ότι σε αυτόν τον ποταμό μέσα, με την παχιά άμμο γύρω του, έχτισαν οι Αργοναύτες το πλοίο τους στο αρδευτικό κανάλι άντε να χτίσεις κανέναν κουβά και αυτόν σε μικρό μέγεθος.
Ποτάμι στην περιοχή ούτε υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ. Έγιναν γεωλογικές έρευνες για να τις τρίψουν στα μούτρα των διαφωνούντων αλλά ποτάμι δεν βρέθηκε.
Στην γύρω περιοχή πρέπει να υπάρχουν δύο μεγάλες λιμνοθάλασσες. Τις έχει δει κανένας; Όχι βέβαια. Μάλιστα κάποιος ευφάνταστος κύριος ονόμασε ένα ορεινό χωριό κοντά σε μια ακτή με το όνομα της μιας λιμνοθάλασσας και ισχυρίστηκε ότι η Μελίβοια, αυτό το όνομά της, δεν ήταν αυτό που ήταν και ήταν κάτι άλλο και όταν ο Ορφέας λέει ευπέλαγη δηλαδή με μεγάλη επιφάνεια νερού εννοεί ότι βλέπει μακριά στην θάλασσα. Όμως αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό τόπου γιατί όλοι οι παραθαλάσσιοι τόποι βλέπουν θάλασσα. Ακόμη στο κείμενο αναφέρεται ότι την νέμονται διάφοροι λαοί που κατοικούν περιμετρικά. Τι σχέση έχει αυτό με ένα χωριό; τι νέμονται; τα ντουβάρια;
Όμως ο όλεθρος δεν είναι τα προηγούμενα αλλά ότι σε μία από τις δύο λιμνοθάλασσες χύνονται δύο ποτάμια ο Πηνειός και ο Τιταρησσός που "ταξιδεύουν" για πολλά χιλιόμετρα το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς να ενώνονται.
Έχετε δει κάτι αντίστοιχο στην γύρω από τον Βόλο περιοχή ή και σε ολόκληρη την Ελλάδα; Όχι. Όμως είναι σίγουροι ότι οι αργοναύτες ξεκίνησαν από τον Βόλο. Τρομάρα τους.
Ήδη από νωρίς ο Παυσανίας ενημερώνει ότι οι πόλεις παίρνουν ομηρικά ονόματα στα πλαίσια κάποιας ομηρολατρείας που δημιουργήθηκε πριν από αρκετά χρόνια. Αλλά εκεί οι ειδικοί. Η Ιωλκός είναι εκεί γιατί έτσι την λένε.
Βέβαια το φαινόμενο δεν είναι μοναδικό στον ελλαδικό χώρο. Μετά από τόσα χρόνια Παπαδοκρατίας είτε ως Βυζάντιο είτε ως Οθωμανική κανείς δεν ήξερε τι ήταν. Έπρεπε να βρεθεί κάτι. Τι να τους νοιάζει που όλα ήταν λάθος. Την εποχή εκείνη βόλεψε τον εθνικό μύθο και έμεινε. Κανείς σήμερα δεν έχει την δυνατότητα να ταυτίσει έναν τόπο, ομηρικό ή ορφικό ή του Ησιόδου, με ένα οποιοδήποτε τόπο στην Ελλάδα. Το μόνο στοιχείο το όνομα. Δεν πάνε να περιγράφουν βουνά, ποτάμια, λαγκάδια κανείς δεν πτοείται. Διάβασα μάλιστα κάποτε το εξής ωραίο"Κάποτε εδώ υπήρχε ένα βουνό" έλεγε ο ερευνητής. Λες και τα βουνά παίρνουν ένα πρωί τα μάτια τους και φεύγουν.
Αν αναρωτιέστε τι πραγματικά συμβαίνει σκεφτείτε το εξής αντίστοιχο:
Το Κορδελιό στην Θεσ/νίκη, ήδη το προσωνύμιο "Νέο" εξαφανίστηκε, χτίστηκε και ονοματίστηκε από ανθρώπους ξεριζωμένους από τον τόπο εκείνο. Το να ψάχνεις όμως στο Κορδελιό της Θεσ/νίκης τους τόπους και την γεωγραφία του πρώτου Κορδελιού στην Μ.Ασία για να το ταυτίσεις με τις αναφορές είναι πέρα από αστείο και αδύνατο. Έτσι καταλήγεις σε τερατουργίες όπως με την προβιά των προβάτων.
Υ.Γ Η αναφορά στους πραγματικούς τόπους και η απόδειξή του χρειάστηκε δύο βιβλία από εμένα για να την στοιχειοθετήσω. Άρα εδώ ήταν αδύνατον.  
Υ.Γ2 Πριν από αρκετά χρόνια αντιδήμαρχος στην Ελευθερούπολη Καβάλας και λάτρης της ιστορίας βλέποντας το τουρλουμπούκι αυτό έπεισε τις αρχές και ονόμασαν μια περιοχή ως Πιέρια, υπάρχει αναφορά στον Ορφέα, και την ομάδα της περιοχής Ορφέα και την Καβάλα Αργοναύτες. Σε μερικά χρόνια που όλα θα έχουν ξεχαστεί ίσως εκεί να ανατείλει και μια νέα Ιωλκός. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: