Ψάχνοντας στα διάφορα μπλογκς βρήκα παλαιότερες συζητήσεις για την πατρότητα του αλφαβήτου και μια και δεν μπόρεσα να συμμετάσχω σε αυτές σκέφτηκα να δώσω ένα στοιχείο υποβοηθητικό σε όλους όσους έχουν την τύχη να βρεθούν σε αντίστοιχες μονομαχίες.
Ξεκινώντας από το ελληνικό αλφάβητο θα ήθελα να σας παραπέμψω στο http://operiplous.blogspot.com/2009/02/blog-post_15.html εκεί υπάρχουν αρκετά στοιχεία για το πως δημιουργήθηκε η λέξη "Άλφα" που σημαίνει το αρχικό δημιούργημα και που προέρχεται από το ρήμα Αλφάνω που σημαίνει δημιουργώ αρχίζω και έχει την έννοια του "βγαίνω στο φως" ή και "γίνομαι ορατός"μια και τα δημιουργήματα, φυτά για παράδειγμα, άλφιτα=κριθάρια(όταν αποτελούσαν την βασική πηγή ψωμιού), ή τα καινούργια κτήρια, αλφηστές=οι κτίστες, έρχονταν για πρώτη φορά στο φως, γίνονταν ορατά δηλαδή. Έτσι λοιπόν και οι γραπτές λέξεις έρχονται για πρώτη φορά στο φως από το χέρι και γι' αυτό χρησιμοποιήθηκε το όνομα του "ΑΛΦΑ" στο πρώτο γράμμα του κορυφαίου δημιουργήματος του ανθρώπου που είναι το αλφάβητο, δηλαδή η μετατροπή του αόρατου λόγου σε ορατού.
Ειλικρινά αυτήν την στιγμή δεν είμαι σε θέση να σας μιλήσω για τα υπόλοιπα γράμματα του Αλφαβήτου αλλά θα ήθελα να σας μιλήσω για το αστείο επιχείρημα ότι στα υποτιθέμενα Φοινικικά σημαίνουν κάτι. Λένε λοιπόν ότι το Α-Άλεφ=Βόδι, Β-Μπεθ=σπίτι κλπ μόνο που ποτέ κανείς δεν μας εξήγησε τι σχέση έχει το σχήμα του Βήτα με το σπίτι.Αυτό το παραλείπουν όλοι. Προσπαθούν να το συνδέσουν αυθαίρετα με σχήματα αλλά το Βήτα ποτέ δεν θα μπορούσε να παριστάνει ένα σπίτι.Ωραία θα μου πει κάποιος τότε τι συμβαίνει;Γιατί τότε τα ονόματα που δίνουν τα διάφορα αλφάβητα,Σημιτικά-Αραβικά κλπ είναι τόσο κοντινά στα ονόματα που έχουν υιοθετήσει οι Έλληνες για τα γράμματά τους;
Η αλήθεια είναι τόσο απλή φίλοι μου και γι' αυτό και τόσο τρομακτική.
Δεν είναι τα ονόματα που έκαναν τα γράμματα αλλά τα γράμματα τα ονόματα έτσι απλά. Τι σημαίνει αυτό είναι πολύ απλό. Αν κάνετε μια βόλτα σε ένα οποιοδήποτε σχολείο του κόσμου και μπείτε στην πρώτη τάξη θα δείτε εικόνες με λέξεις που αρχίζουν από το αντίστοιχο γράμμα του αλφαβήτου.Για παράδειγμα Α-Άλογο Β-Βόδι Γ-Γάτα κλπ.Έτσι τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να συνδέσουν την εικόνα με το όνομα και με το γράμμα.Δηλαδή την λέξη "Άλογο" για παράδειγμα την ξέρουν ήδη,ακουστικά, όπως και την εικόνα του άλογου.Έτσι αυτό που μένει είναι να συνδέσουν στο μυαλό τους τον ήχο του πρώτου γράμματος με την εικόνα και να μπορούν εύκολα να επαναφέρουν στην μνήμη τους τον ήχο του γράμματος θυμόμενοι την εικόνα-λέξη.
Αυτό συνέβη και στην περίπτωσή μας. Τα αλφάβητα αυτά ήταν οι μνήμες ανθρώπων που ήταν ελλειπείς λόγω άγνοιας αλλά όπου υπήρχαν είτε ψήγματα είτε πινακίδες που προσπάθησαν να μιμηθούν και να συμπληρώσουν τα κενά.Μην ξεχνάτε βέβαια ότι η γραφή την εποχή εκείνη γίνονταν σε σκληρές επιφάνειες που επέβαλε μια γραμμική γραφή για να είναι εύχρηστη. Πήραν λοιπόν το "ΑΛΦΑ" και είδαμε πως έγινε άλεφ το Βήτα ίσως είχε συνδεθεί με την εικόνα του σπιτιού(βίλα) και δημιουργήθηκε το Μπεθ κλπ. Κάτι αντίστοιχο για αρκετά άλλα γράμματα που βέβαια ίσως κάποια να συμπληρώθηκαν αυθαίρετα όπως δείχνει το αυθαίρετο των σχημάτων λέξεων-εικόνων στα αλφάβητα αυτά.
Έτσι λοιπόν με τόσο απλά -λογικά επιχειρήματα μπορούμε να καταρρίψουμε κάθε προσπάθεια σημιτοποίησης της γλώσσας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου