Αγαπητοί φίλοι
Είναι πραγματικά οδυνηρό να διαβάζει κανείς το ομηρικό κείμενο και ταυτόχρονα να βλέπεις την εικόνα που προτείνουν οι κάθε είδους περίεργοι που δηλώνονται ως ειδικοί ομηριστές.
Κάθε φορά αισθάνομαι ότι ακούω τον "Χάρρυ Κλίν", στην καλή του περίοδο, όταν και έλεγε το αμίμητο "Ανθίμου και Γαζή γωνία" (είναι ο Άνθιμος Γαζής, ένα πρόσωπο, για να μην τρελαθούμε στο τέλος) ως έναν εύσχημο τρόπο για να διακωμωδήσει την δεκαετία του '80. Όμως αν ο γνωστός "Χάρρυ" ήταν κωμικός οι διάφοροι ομηριστές δεν είναι.
Φαντάζομαι ότι όταν γράφουν τα πονήματά τους απλά διαβάζουν τα πονήματα άλλων και τα διασκευάζουν για να κάνουν τα δικά τους. Ακόμη και οι έρευνες που κάνουν είναι πιθανά πάνω στα πονήματα τρίτων και όχι στο κείμενο. Γιατί όσο και να με σπρώχνει η μαύρη μου ψυχή ηλιθίους δεν μπορείς να τους πεις, μάλιστα οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουν περισσότερες γνώσεις από εμένα τουλάχιστον, ούτε και τυφλούς. Μια χαρά βλέπουν. Άρα το μόνο που μπορεί να δικαιολογήσει την συμπεριφορά τους είναι το ψέμα. Δεν εστιάζουν στο αρχικό κείμενο, όπως διατείνονται, αλλά στα σχόλια. Έτσι καταπίνουν την κάθε κάμηλο ως και ελέφαντα που περιέχει το κείμενο μια και ο προηγούμενος σχολιαστής έκανε το ίδιο και ο τρίτος το ίδιο και πάει λέγοντας. Μάλιστα για όσους θεωρούν ότι μόνο εγώ τα βλέπω διαβάστε την εισήγηση του Βαγγέλη Πανταζή στο Θ' συνέδριο του κέντρου οδυσσειακών σπουδών που πραγματοποιήθηκε από τις 2 ως 7 Σεπτεμβρίου του 2000. Σεβόμενος την μνήμη του δεν θα σχολιάσω παρακάτω γι' αυτό.
Έρχομαι πάλι λοιπόν στους ομηριστές. Τώρα που είπα ομηριστές. Παππού θα της δώσεις και άλλα αξιώματα της χαριτωμένης, αλλά μόνο αυτό, ξανθιάς κοπελίτσας;
Αντί άλλου σχολιασμού θα σας δώσω απ' ευθείας το κείμενο και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Εδώ βλέπουμε την Σάμο και την Ίμβρο και εγώ αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να υπάρχει ενδιάμεσος των δύο νησιών χώρος όταν το ένα είναι στον Βορρά και το άλλο στον Νότο;
Τι συμπέρασμα βγάζετε εσείς για όσους υποστηρίζουν ότι ο Όμηρος έβλεπε αυτόν τον χώρο όταν περιέγραφε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια;
Τα σχόλια δικά σας.
Είναι πραγματικά οδυνηρό να διαβάζει κανείς το ομηρικό κείμενο και ταυτόχρονα να βλέπεις την εικόνα που προτείνουν οι κάθε είδους περίεργοι που δηλώνονται ως ειδικοί ομηριστές.
Κάθε φορά αισθάνομαι ότι ακούω τον "Χάρρυ Κλίν", στην καλή του περίοδο, όταν και έλεγε το αμίμητο "Ανθίμου και Γαζή γωνία" (είναι ο Άνθιμος Γαζής, ένα πρόσωπο, για να μην τρελαθούμε στο τέλος) ως έναν εύσχημο τρόπο για να διακωμωδήσει την δεκαετία του '80. Όμως αν ο γνωστός "Χάρρυ" ήταν κωμικός οι διάφοροι ομηριστές δεν είναι.
Φαντάζομαι ότι όταν γράφουν τα πονήματά τους απλά διαβάζουν τα πονήματα άλλων και τα διασκευάζουν για να κάνουν τα δικά τους. Ακόμη και οι έρευνες που κάνουν είναι πιθανά πάνω στα πονήματα τρίτων και όχι στο κείμενο. Γιατί όσο και να με σπρώχνει η μαύρη μου ψυχή ηλιθίους δεν μπορείς να τους πεις, μάλιστα οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουν περισσότερες γνώσεις από εμένα τουλάχιστον, ούτε και τυφλούς. Μια χαρά βλέπουν. Άρα το μόνο που μπορεί να δικαιολογήσει την συμπεριφορά τους είναι το ψέμα. Δεν εστιάζουν στο αρχικό κείμενο, όπως διατείνονται, αλλά στα σχόλια. Έτσι καταπίνουν την κάθε κάμηλο ως και ελέφαντα που περιέχει το κείμενο μια και ο προηγούμενος σχολιαστής έκανε το ίδιο και ο τρίτος το ίδιο και πάει λέγοντας. Μάλιστα για όσους θεωρούν ότι μόνο εγώ τα βλέπω διαβάστε την εισήγηση του Βαγγέλη Πανταζή στο Θ' συνέδριο του κέντρου οδυσσειακών σπουδών που πραγματοποιήθηκε από τις 2 ως 7 Σεπτεμβρίου του 2000. Σεβόμενος την μνήμη του δεν θα σχολιάσω παρακάτω γι' αυτό.
Έρχομαι πάλι λοιπόν στους ομηριστές. Τώρα που είπα ομηριστές. Παππού θα της δώσεις και άλλα αξιώματα της χαριτωμένης, αλλά μόνο αυτό, ξανθιάς κοπελίτσας;
Αντί άλλου σχολιασμού θα σας δώσω απ' ευθείας το κείμενο και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ιλιάδα 24. 77-81
ὣς ἔφατ᾽,
ὦρτο δὲ Ἶρις ἀελλόπος ἀγγελέουσα,
μεσσηγὺς
δὲ Σάμου τε καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης
ἔνθορε
μείλανι πόντῳ: ἐπεστονάχησε δὲ λίμνη.
ἣ δὲ μολυβδαίνῃ
ἰκέλη ἐς βυσσὸν ὄρουσεν,
ἥ τε κατ᾽
ἀγραύλοιο βοὸς κέρας ἐμβεβαυῖα
Μεταξύ Σάμου και Ίμβρου.
Τι συμπέρασμα βγάζετε εσείς για όσους υποστηρίζουν ότι ο Όμηρος έβλεπε αυτόν τον χώρο όταν περιέγραφε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια;
Τα σχόλια δικά σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου