Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Ινδοευρωπαίοι ή πως να ξεχάσουμε την κρίση και να γελάσουμε

Αγαπητοί φίλοι
Θα αρχίσω μια σειρά από στοχευμένα άρθρα όχι για να λύσω τις διαφορές με την φίλη Ι.Γ αλλά για να ξεκαθαρίσουμε τα θέματα στα ίσια και σταράτα και όχι με υπεκφυγές και διάφορες παραπομπές ανακύκλωσης αναμασημάτων.
Τι είναι οι ινδοευρωπαίοι.
Η ονομασία αυτή δόθηκε για πρώτη φορά από την Μαρίγια Γκιμπούτας την δεκαετία του 50. Πριν από αυτήν υπήρχαν διάφορες προσεγγίσεις που εδράζονταν στις φυσικά κοινές λέξεις που υπάρχουν σε όλον τον κόσμο. Βέβαια με την Ευρώπη πιο ανεπτυγένη και τους προκολομβιανούς κατοίκους της Αμερικής αποδεκατισμένους και φυσικά την Αμερικανική κυβέρνηση να μην την συμφέρει η ανακίνηση θεμάτων ομογλωσσίας των "ινδιάνων" με τους Ευρωπαίους είναι λογικό η έρευνα να περιορίστηκε μόνο σε αυτήν(την Ευρώπη) και για λόγους ανώτερους των προθέσεών τους(ύπαρξη και μελέτη των Σανσκριτικών) να περιλάβουν και την Ινδία και την μέχρι εκείνη χώρες.
Μην ξεχνάμαι ακόμη ότι η πολιτική σκοπιμότητα παίζει τεράστιο ρόλο σε τέτοιες επιστήμες και βέβαια η ανάδειξη από την μια της Ινδίας, προτεκτοράτο των Εγγλέζων μέχρι πρόσφατα και φυσικά ο φόβος για την επιρροή της Κίνας ήταν άλλος ένας παράγοντας καθοριστικός για τα σύνορα ασυτών των προσπαθειών.
Επί της ουσίας δεν έχει γίνει κάτι το ουσιαστικά παρά κουβέντες μεταξύ τυρού και αχλαδιού μια και αν γινόταν μια ενδελεχής επιστημονική έρευνα θα παρατηρούσε ότι οι ομοιότητες για παράδειγμα δεν σταματούν στην Ινδία και φυσικά ούτε αποκλείεται η Αφρική αλλά είπαμε...
Η Ελληνική λοιπόν και η Λατινική ήταν οι γνωστές κλασσικές γλώσσες που όλοι οι φιλόλογοι έτυχαν μιας κάποιας παιδείας και γνώσης. Αυτή η μικρή έστω γνώση τους επέτρεπε να κάν0υν συγκρίσεις με την γλώσσα τους και να ανακαλύπτουν ομοιότητες τόσο γλωσσικές όσο και μηχανιστηκές. Έτσι άρχισαν να διατυπώνονται υποθέσεις-σκέψεις για μια κοινή καταγωγή των γλωσσών σε περιορισμένο βέβαια αριθμό υποτίθεται γλωσσών ανάλογα με την καταγωγή του διατυπώσαντα την θεωρία.
Το "μπουμ" της θεωρίας έγινε όπως είπα από την Μαρίγια Γκιμπούτας. Η κυρία αυτή, Λιθουανικής καταγωγής έβλεπε στο χωριό της το Κουργκάν κάτι ταφικά μνημεία που βέβαια κανείς δεν ήξερε πως και από ποιους βρεθήκαν εκεί. Στα ταφικά αυτά μνημεία λογικό είναι να υπήρχαν και σύμβολα. Σε επισκέψεις της λοιπόν αναγνώρισε τα σύμβολα αυτά και σε τάφους άλλων χωρών και αμέσως έφτιαξε την Θεωρία των Κουργκανών υπερπολεμιστών. Θα σας μεταφέρω ένα διασκεδαστικό απόσπασμα από το wiki για να δείτε πως το περιγράφουν το θέμα οι υποστηρικτές της που γράφουν και το άρθρο(όλες οι παραπομπές είναι από εκθιαστικά γι' αυτήν site)
"Σύμφωνα με αυτήν οι πρωτοϊνδοευρωπαίοι ήταν πολεμιστές ποιμένες που έκτιζαν κέργκαν (ταφικούς σωρούς), στις στέπες της Ουκρανίας. Από τις στέπες εισέβαλαν πρώτα στην νοτιοανατολική Ευρώπη και μετά έχοντας εξελιχθεί σε ισχυρούς πολεμιστές, με κάποιο τρόπο εξαφάνισαν τις περισσότερες προϋπάρχουσες γλώσσες, και διέδωσαν τις ινδοευρωπαϊκές σε όλη την Ευρώπη. Τοποθετώντας την άφιξη των Ινδοευρωπαίων την 4η χιλιετία πχ και την εξέλιξη σε ξεχωριστές γλωσσικές ομάδες την 3ηχιλιετία πχ το επόμενο βήμα της εξέλιξης των γλωσσικών ομάδων στις βασικές μαρτυρούμενες γλώσσες έλαβε χώρα την 2η και 1η πΧ χιλιετία που είναι η εποχή του Μπρούτζου και του σιδήρου."
Νομίζω ότι και μόνο αυτό είναι αρκετό για να δείξει την ανοησία ολόκληρου του ινδοευρωπαικού οικοδομήματος.
Υπάρχει και άλλη εκδοχή της εισβολής των αγροτών ινδοευρωπαίων που εκεί που θερίζαν τα στάρια σκαλώσαν μια γλώσσα μούρλια και την επέβαλαν κάπως σεόλους τους υπόλοιπους.
Αφού λοιπόν σας προσέφερα μια όαση γέλιου μπορούμε να ξεκουραστούμε και να περιμένουμε τον αντίλογο.
Υ.Γ Η θέση μου είναι ότι όλες οι γλώσσες προήλθαν από μία και αυτή ήταν η "ομηρική". Άρα δεν γεννιέται θέμα μη ύπαρξης κοινών λέξεων. Απλά στιγματίζω την ανοησία που γίνεται κρατούσα επιστημονική άποψη.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

@ Παυσανία

Ήρθα και από εδώ!

Θα αρχίσω με μια παρατήρηση :

Γράφεις : "Τι είναι οι ινδοευρωπαίοι.
Η ονομασία αυτή δόθηκε για πρώτη φορά από την Μαρίγια Γκιμπούτας την δεκαετία του 50."

O όρος Indo-European χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Άγγλο Thomas Young στο περιοδικό London Quarterly Review X/2 του 1813. (βλ. εδώ : http://en.wikipedia.org/wiki/Indo-European_languages.
Επίσης : http://www.etymonline.com/index.php?term=Indo-European.)

Pausanias είπε...

Αγαπητή φίλη
Θέλω να ξέρω αν διαφωνείς με το κείμενο και που; Το αν το είπε πρώτη η Γκιμπούτας η όχι είναι άνευ σημασίας αν και ο όρος καθιερώθηκε μετά την εργασία της.
Εκεί έχεις να πεις τίποτα;

Ανώνυμος είπε...

@ Παυσανία

Αγαπητέ Παυσανία,

Για κάποια σημεία του κυρίως κειμένου σου θα υπάρξει σχόλιο από αύριο, να είσαι σίγουρος! ;)

Αλλά καλό είναι όταν γράφουμε για μια θεωρία που θέλουμε να αναιρέσουμε (όπως κάνεις εσύ εδώ) να ξέρουμε τουλάχιστον το πότε πρωτοδιατυπώθηκε η ίδια και οι σχετικοί όροι της και από ποιους. Δεν συμφωνείς; Γιατί αν μου γράφεις π.χ. ότι τη δεκαετία του 50 "αναδύθηκε" η θεωρία περί Ινδοευρωπαίων λόγω του φόβου των Κινέζων (μεταξύ άλλων),αυτό δεν στέκει τελικά, αν η εν λόγω θεωρία είναι κατά πολύ παλαιότερη.

Σχετικά με το αν καθιερώθηκε μετά από την Γκιμπούτας ο όρος, μια και δεν σου φτάνει η παραπομπή που έστειλα, θα υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες σε επόμενο σχόλιο.

Ι.Γ.

Pausanias είπε...

Αγαπητή φίλη Ι.Γ
Η θεωρία αυτή ξεκίνησε ουσιαστικά τότε. Παλαιότερες αναφορές διάσπαρτες ναι υπάρχουν αλλά το αν κάποιος κάπου κάποτε έγραψε και δυο αράδες που μετά αναφέρονται δεν αποτελεί ξεκίνημα. Στην δεκαετία του 50 και κυρίως μετά την ανάδεξη της Κιμπούτας σε καθηγήτριας στην Αμερική λόγω της θεωρίας της πήρε διαστάσεις. Αυτό εννοώ. Τώρα για τους Κινέζους κάνω μια εκτίμηση γιατί επιστημονικά τα όρια δεν στέκουν είναι κάτι παραπάνω από αυθαίρετα.

Pausanias είπε...

Για τους συνδέσμους που μου παραθέτεις αυτόν του wiki τον είχα συμβουλευτεί πριν γράψω, πιο πολύ για το όνομα ο άλλος προσπαθώ αλλά μέχρι στιγμής δεν δουλεύει αλλά θα ξαναπροσπαθήσω

Αθηναίος είπε...

Φίλε Παυσανία,

Θα ήμουν πρόθυμος να δεχθώ την θεωρία των Ινδοευρωπαίων (άσχετα με το ποιος την πρωτοείπε και πότε) αν κάποιος μου έλεγε από πού ξεκίνησαν αυτοί οι Ινδοευρωπαίοι, πώς βρέθηκαν στον τόπο από όπου ξεκίνησαν και για ποιο λόγο βρέθηκαν σ’ εκείνο τον τόπο!

Προς το παρόν μένω στα λεγόμενα της Θεογονίας του Ησιόδου ως προς την καταγωγή των ανθρώπων (όπως εγώ την έχω μελετήσει και αποκωδικοποιήσει) και στην θεωρία του Ζαχαρία Σίτσιν ως προς την καταγωγή των μαύρων της Αφρικής και των Μεσοποτάμιων λαών (με βάση την μετάφραση των πήλινων πινακίδων και των κυλίνδρων των Σουμερίων από τον Σίτσιν). Αν, τώρα, συγκριθούν αυτές οι δύο θεωρίες μεταξύ τους, αν αφαιρέσουμε τα “μπιχλιμπίδια” και τα “στολίδια”, μας λένε ακριβώς το ίδιο πράγμα!

Pausanias είπε...

φίλε Αθηναίε
Για να μην κάνω τον πολύξερο την θεωρία του Σίτσιν δεν την ξέρω και θα ήθελα αν υπάρχει κάποιο λινκ να την διαβάσω. Για τον Ησίοδο συμφωνώ. Για τους Ι/Ε έχω και εγώ τις ίδιες λογικές απαιτήσεις. Όχι φαντάσματα και ΧΜΕΝ.

Αθηναίος είπε...

Δεν υπάρχει γραμμένη κάπου. Πρέπει να διαβάσεις τα βιβλία του Ζαχαρία Σίτσιν και ειδικά το "Ο 12ος Πλανήτης".

Μια περίληψη (το ζουμί που λέμε) έχω δημοσιεύσει σε δύο μέρη με τίτλο "Ο 12ος ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΥΜΕΡΙΟΙ" εδώ: http://esperos.ucoz.com/index/rthra_mel_n/0-490

Υ/Γ.: Επειδή είμαι πολέμιος των πνευματικών δικαιωμάτων και υπέρ της εξάπλωσης και προώθησης των γνώσεων μπορείς να το αντιγράψεις και να το κάνεις ότι θέλεις.

Pausanias είπε...

Φίλε Αθηναίε
Διάβασα και τα δύο μέρη και ομολογώ ότι εντυπωσιάστικά όχι γιατί δεν τα είχα ξανακούσει αλλά ακριβώς για τον αντίθετο λόγο. Τα έχω ξανακούσει ή μάλλον ξαναδιαβάσει στον Ησίοδο(και τους δύο). Αυτό παράδειγμα με τα ορυχεία το ήξερα και το έχω καταγράψει στο βιβλίο που δουλεύω με την απόδοση της θεογονίας. Για τον κατακλυσμό, που έχω γράψει και εδώ έγινε το 11900 περίπου, μια φορά και αυτό γιατί αν είχε γίνει αλλη ημερομηνία θα είχαν αλλάξει κάποια αστρονομικά δεδομένα. Πολλά αακόμη ή και σχεδόν όλα θυμίζουν Θεογονία αλλά και πολλά θυμίζουν έργα και ημέρες μια και υπάρχουν εκεί πολλά ταυτόσημα κομμάτια. πολύ ενδιαφέρον αλήθεια και θα το παρουσιάσω εφόσον μου δίνει την άδεια.