Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ερμηνεία της λέξης(β)-Παγκόσμια πρώτη

Αγαπητοί φίλοι
Η προηγούμενη ανάρτηση που απέσυρα και θα βρείτε στις σελίδες για όσους θέλουν να το δουν είχε ένα μεγάλο λάθος.
Έγραψα παραπλανημένος ότι δεν υπάρχει μέσα στα κείμενα το ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Αυτό το έγραψα γιατί στην έρευνα μου μέσα από το πρόγραμμα PERSEUS και το LIDDELL & SCOTT που χρησιμοποιώ ως ερευνητικό και μόνο εργαλείο δεν το βρήκα. Δεν ξέρω αν έφταιγα εγώ ή η αρχειοθέτηση αλλά στο ΑΝΘΡΩΠΟΣ δεν υπάρχει. Ατίθετα υπήρχαν το ΑΝΘΡΩΠΩΝ, το ΑΘΡΩΠΟΙΣΙΝ, το ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ και φυσικά το ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Έτσι ελαφρά την καρδία έγραψα και αναρωτήθηκα γιατί δεν υπάρχει και σημείωσα με στόμφο ότι δεν σημαίνει τίποτα.
Βέβαια όπως με πληροφόρησε ο φίλος ΕΛΛΗΝ έγκυρα αυτό ήταν λάθος. Τουλάχιστον δύο από τα αποσπάσματα που σημείωσε τα γνώριζα καλά αλλά εμπιστεύτηκα το ότι έβλεπα.
Ετσι επαναφέρω εδώ μόνο το υπόλοιπο κομμάτι μια και δεν αλλάζει στο τελικό συμπέρασμα ελπίζοντας το επόμενό μου λάθος να είναι λιγότερο τραγικό αλλά και να θυμάμαι πάντα ότι όλοι κάνουμε λάθη που όμως είναι μια καλή ευκαιρία για να μάθουμε κάτι.
Ξεκινώ από το τι είναι οι ΛΕΞΕΙΣ. Είναι σύνολα που αποτελούνται από αυτόνομα νοηματικά τμήματα, τα ΓΡΑΜΜΑΤΑ, και που συνδιαζόμενα μεταξύ τους δίνουν το σύνολο των εννοιών. Είναι σαν να ζωγραφίζεις έναν πίνακα. Τι νόημα θα είχε να προσπαθείς να ισχυρισθείς ότι το άλογο που βλέπεις ζωγραφισμένο είναι ζωγραφισμένο στην ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ και μετά βέβαια το Δαφνί είναι δίπλα.
Αν αυτό δεν φαίνεται πολύ ισχυρό μπορείτε να αναρωτηθείτε τι αλήθεια έννοούσε ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ όταν έλεγε ότι το σημαίνων έχει απόλυτη σχέση με το σημαινόμενο ή το γνωστό ρητό(Αντισθένης) "αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις"
Πιστεύοντας ότι έγινα κατανοητός περνάω στην ερμηνεία.
Όπως είπα είναι ένας απλός χαρακτηρισμός με σκοπό να μας διαχωρίσει από τα ανθρωποειδή. Το αντίθετο δηλαδή από αυτό που προσπαθούν σήμερα.
Ποιο νομίζετε ότι είναι το στοιχείο που μας ξεχωρίζει από τα πιθηκοειδή αλλά και τα ....μελλοντικά πολύ δε περισσότερο τα σημερινά ρομπότ; Μα ο τρόπος που κινούμαστε. Ο "ΑΝΘΡΩΠΟΣ" κινεί αντίρροπα τα άκρα του, χέρια και πόδια όταν περπατάει. Αυτό σημαίνει και το ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Ότι "κινεί χέρια και πόδια αντίρροπα σύμφωνα με την κατεύθυνση που βλέπουν τα μάτια του". Τώρα η ύπαρξη πέντε διαφορετικών ορισμών ως προς το τέλος οφείλεται στην δυνατότητα να το περιγράψεις με περισσότερες ή λιγότερες λεπτομέρειες αλλά και στην θέληση του συγγραφέα να μην επαναλαμβάνεται αν τυχόν χρειαστεί, όπως και χρειάστηκε, να το επαναλάβει σύντομα.
Ούτε βλέπω τον θεό ούτε βλέπω τον διάβολο και άλλες τέτοιες αστήρικτες αστειότητες που όμως γίνονται αποδεκτά αμέσως από τους υπνωτισμένους υποστηρικτές.
Αν και δεν σας έδωσα αποδείξεις ενδείξεις υπάρχουν για όποιον θέλει να ψάξει. Καλές σκέψεις.
Υ.Γ Ευχαριστώ και πάλι τον ΕΛΛΗΝ για το σχόλιό του.
  

1 σχόλιο:

Pausanias είπε...

Επειδή με την αντικατάσταση του κειμένου χάθηκε και το σχόλιο του ΕΛΛΗΝ το επαναφέρω εδώ με την σημείωση ότι αφορούσε το προηγούμενο κείμενο:
Σύμφωνα με τα γραφόμενα σου : "και βέβαια αυτό που δεν θα περιμένατε είναι να μην υπάρχει στα κείμενα το ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Έτσι λοιπόν όσο και αν ψάξετε θα βρείτε μόνο το ΑΝΘΡΩΠΟΣ, το ΑΝΘΡΩΠΩΝ, το ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ και το ΑΝΘΡΩΠΟΙΣΙΝ." και "αρχικά πρέποι να επισημάνω ότι ενώ δεν υπάρχει το ΑΝΘΡΩΠΟΙ υπάρχει το ΒΡΟΤΟΙ." Για δες εδώ μερικά παραδείγματα : Όμηρος : - Ιλιάδα 9.500 : ΛΟΙΝΗ ΤΕ ΚΝΙΣΗ ΤΕ ΠΑΡΑΤΡΩΠΩΣ' ΑΝΘΡΩΠΟΙ - Ιλιάδα 18.288 : ΠΡΙΝ ΜΕΝ ΓΑΡ ΠΡΙΑΜΟΙΟ ΠΟΛΙΝ ΜΕΡΟΠΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ - Ιλιάδα 21.569 : ΕΝ ΔΕ ΙΑ ΨΥΧΗ, ΘΝΗΤΟΝ ΔΕ Ε ΦΑΣ' ΑΝΘΡΩΠΟΙ - Οδύσσεια 12.22 : ΔΙΣΘΑΝΕΕΣ, ΟΤΕ Τ' ΑΛΛΟΙ ΑΠΑΞ ΘΝΗΣΚΟΥΣ' ΑΝΘΡΩΠΟΙ - Οδύσσεια 19.328 : ΔΑΙΝΥΗ ; ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕ ΜΙΝΥΝΘΑΔΙΟΙ ΤΕΛΕΘΟΥΣΙΝ Ησίοδος : - Θεογονία 272 : ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΤΕ ΘΕΟΙ ΧΑΜΑΙ ΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ - Θεογονία 535 : ΚΑΙ ΓΑΡ ΟΤ' ΕΚΡΙΝΟΝΤΟ ΘΕΟΙ ΘΝΗΤΟΙ Τ' ΑΝΘΡΩΠΟΙ Ορφέας : - Αργοναυτικά 1359 : ΝΗΣΟΝ ΕΠΙΚΙΚΛΗΣΚΟΥΣΙ ΠΕΡΙΚΤΙΟΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΛΛΗΝ