Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Τα "παράξενα" του Ομήρου2.Παγκόσμια πρώτη-και άλλα

Αγαπητοί φίλοι
Η λεκτική αντιπαράθεση με τον gpointofview που ειλικρινά χαίρομαι που συνεχίζεται, άλλωστε αυτό πρέπει να θεωρείται ως αυτοσκοπός των μπλογκ, μ'έβαλε και σε άλλα μονοπάτια γλωσσολογικά. Ο φίλος από το ΣΑΤΥΡΙΚΟΝ μου έστειλε ένα πολύ χρήσιμο βιβλίο,την γραμματική της παλαιάς Αγγλικής. Εκεί λοιπόν πέρα από τα πολλά ενδιαφέροντα που αναφέρει και που προσπαθώ με τα λίγα αγγλικά μου να κατανοήσω έχει και μια σειρά από λεκτικά παραδείγματα για να γίνει κατανοητό το γιατί της προφοράς. Συνέλεξα ελάχιστα γιατί ο τύπος των γραμμάτων δεν μου το επιτρέπει να τα μεταφέρω πιστά τα υπόλοιπα και άλλωστε τώρα μόλις ξεκίνησα να το διαβάζω και ότι συναντώ θα το μεταφέρω εδώ.
Από αυτά λοιπόν που μου φάνηκαν γνωστά είναι τα εξής:
HEORTE αντί για το σημερινό HEART και τώρα αν εσάς δεν σας φαίνεται ότι το πρώτο λέει ΑΟΡΤΗ, τον αδένα της καρδιάς μάλλον υπερβάλλω τότε.
EAHTA αντί για το σημερινό EIGHT
(ΟΧΤΩ)
DURU αντί για το σημερινό DOOR
ΔΟΥΡΕΙΣ λέγονταν οι ξύλινες κατασκευές την εποχή του Ομήρου που αποτελούνταν από ξύλα μήκους όσο περίπου ένα ΔΟΡΥ εξού και ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ
CYSSAN αντί για το σημερινό KISS
Οι φίλοι που παρακολουθούν το μπλογκ θα θυμούνται ότι ΚΥΣΣΑΝ που αναφέρεται από τον Όμηρο και αποδίδεται ως φίλησαν σήμερα σημαίνει τον εναγκαλισμό και συγκεκριμένα το σφίξιμο μια και για τον εναγκαλισμό χρησιμοποιείται το ρήμα ΑΓΑΠΑΖΟΜΑΙ. Όμως πριν το φιλί υπήρξε και υπάρχει μια πιο σφιχτή επαφή και αυτό το σφίξιμο εκφράζει το ΚΥΣΣΑΝ που οι σημερινοί Άγγλοι το έκαναν KISS.
Αυτά αφορούν τα άλλα τώρα για τον Όμηρο έχω ξαναπεί ότι η εντύπωση που μου δίνει είναι ότι προσπαθεί να γράψει συγκεκαλυμμένα μια και αποδίδει από τις εικόνες το κομμάτι εκείνο που δεν θα αποκαλύψει τις λεπτομέρειες αφήνοντας πάντα "πινελιές" επίτηδες ή από παράλειψη που βγάζουν την πραγματική εικόνα. Σαν ένα δεύτερο κείμενο κάτω από το πρώτο. Δεν είμαι 100% βέβαιος γι' αυτό αλλά είναι πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα που δημιουργούνται από την επιλογή των λέξεων που κάνει και εδώ θα σας δώσω ορισμένα παραδείγματα ελπίζοντας ότι θα σας κεντρίσω για να το ψάξετε. Να σημειώσετε εδώ ότι όλοι οι ΕΙΔΙΚΟΙ τα προσπερνούν με ευκολία αφήνοντας τα αμετάφραστα ή παραφράζοντάς τα.
Ας δούμε λοιπόν το σημαντικό παράξενο γιατί θα ακολουθήσουν και άλλα:
Στον Όμηρο παρατηρούμε ότι πολλές φορές χρησιμοποιείται η λέξη ΦΩΤΑ για να χαρακτηρίσει ανθρώπους. Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν έχει εκ πρώτης κάποια λογική βάση, "όσο και αν τον τραβήξουμε απ' τα μαλλιά". Ταυτόχρονα το ΦΩΣ δίνεται από την λέξη ΦΑΟΣ που προκύπτουν όμως από την ίδια ρίζα το Φ-ΑΥΩ όπου το ΑΥΩ σημαίνει ανάβω(Ίσως το ρήμα να ήταν ΦΑ-ΑΥΩ δεν το γνωρίζω απλά κάνω υποθέσεις τώρα αλλά το γράφω για να είμαι εντάξει μαζί σας ). Το ΦΑΙΝΩ τώρα ή ΦΑ-ΝΕΩ που προτείνεται ως άλλη πιθανή ρίζα δείχνει και λογικά να προέρχεται και αυτό από την ίδια ρίζα μια και αναφέρεται στο ίδιο ακριβώς φυσικό φαινόμενο και σημαίνει είμαι στο ΦΩΣ ή ακριβέστερα ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΣΤΟ ΦΩΣ και άρα είμαι ορατός.
Γιατί λοιπόν ένα άνθρωπος θα χαρακτηριζόταν ως ΦΩΣ; Τι χαρακτηριστικά θα έπρεπε να έχει;
Όμως τα περίεργα με το φως δεν σταματάνε εδώ αλλά συνεχίζονται με ακόμη πιο περίεργα στοιχεία.
Αν λοιπόν όλα τα προηγούμενα σας φαίνονται λίγο περίεργα πως θα σας φαινότανε αν σας έλεγα ότι στον Τρωικό πόλεμο χρησιμοποιούσαν ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΟΠΛΑ;
Αν ετοιμάζεστε να γελάσετε περιμένετε λίγο. Στον στίχο 304 και στον 347 της Ρ ραψωδίας, που δεν είναι οι μόνοι, αναφέρεται επί λέξη:
"ακόντισε δουρί ΦΑΕΙΝΩ" .
Τι είδους ήταν για να είναι ΦΑΕΙΝΩ. Υπήρχαν και ΑΦΑΝΗ(!!!) δόρατα; ή αυτό είχε κάτι το ξεχωριστό;
Δεν έχω απάντηση να δώσω γιατί θα πρέπει να στηρίζεται και από άλλα στοιχεία αλλά δεν είναι εντυπωσιακό!!!
Να συμπληρώσω την εικόνα με δύο μικρές παραπομπές ως προπομπός για το επόμενο άρθρο:
Ραψωδία Ρ στίχος 189 :"Θέων δε εκίχανεν εταίρους" δηλαδή πετώντας(ή υψωμένος) συναντούσε τους συντρόφους;
και πάλι Ρ στίχος 366 :"Ως οι μεν μάρναντο δέμας πυρός, ουδέ κε φαίης ούτε ηέλιον σών έμμεναι ούτε σελήνην, ηέρι γαρ κατέχοντο μάχης επί θ' όσσον άριστοι έστασαν αμφί Μενοιτιάδη κατατεθνηώτι"
Δηλαδή:
"Πως αυτοί που αναζητούσαν να κοιτάζουν το ΠΥΡ, ούτε μπορούσαν να δουν ούτε τον ήλιο καλά και στην συνέχεια ούτε την Σελήνη γιατί σύννεφο σκέπαζε την μάχη πάνω σε τόσους άριστους που στάθηκαν μαζί με τον Μενοιτιάδη που ήταν σκοτωμένος"
Αυτά λοιπόν τα περίεργα για σήμερα. καλημέρα σας

26 σχόλια:

Ευρύνοος είπε...

Νιώθω χαρά βλέποντας ανθρώπους που ψάχνουν να βρούν την άκρη σε θέματα που κανείς σχεδόν δέν νοιάζεται να ψάξει..
βέβαια θα έχεις ζήσει την απόρριψη και τον χλευασμό απο κάποιους -όπως κι εγώ- αλλά μετά απο χρόνια θα σε θυμούνται σίγουρα..

καλησπέρα..

Pausanias είπε...

καλησπέρα φίλε μου.
Είναι σαν να τα είπα εγώ. Χαίρομαι που με καταλαβαίνεις αλλά όπως καλά ξέρεις πάντα σκαρφαλώνουν στις συκιές που έχουν σύκα τις άλλες...

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Παυσανία..θεωρώ εξαιρετικό το αρθρο σου και πολύ ενδιαφέρουσες τις επισημάνσεις σου...συγχαρητηρια!!περιμένω με αδημονία τήν συνέχεια..καλό ξημέρωμα

Gee Pontius είπε...

Νέες ιστορίες για αρκούδες σήμερα...Καλέ μου άνθρωπε πουθενά δεν αναφέρει ο Ομηρος τους ανθρώπους σαν φώτα, άλλο φάος-φως, γεν πληθ φώτων και άλλο φαός-φως, γεν πληθ φωτών που είναι οι άνθρωποι...
περισσότερα εδώ :
http://gpointsbreeze.blogspot.com/2009/05/sos.html
Φυσικά αν είχες υπ' όψιν σου σε τι χρησίμευαν οι περισπωμένες και οι οξείες δεν θα αμφισβητούσες την διπλή γραφή του Αχιλ(λ)έα που ναι μεν αλλού (ώστε να μη το δουν οι πολλοί) παραδέχθηκες αλλά ξέχασες όσα έλεγες εναντίον των τονικών-μετρικών παραμέτρων, τώρα που παραδέχθηκες την χρησιμότητα του δεύτερου λάμδα (και όχι ότι δείχνει ΠΑΝΤΟΤΕ σύνθετη λέξη όπως ισχυιζόσουνα στα προηγούμενα σχόλια...
Αν επίσης δεν έψαχνες τέτοιες ... συμπτώσεις και προσπαθούσες να κατανοήσεις το κείμενο, εύκολα θα έφθανες στο συμπέρασμα ότι ο Ομηρος κατέγραψε την Ιλιάδα και "ερωτεύθηκε" τους πρωταγωνιστές της με αποτέλεσμα να γράψει σαν "συνέχεια" το λογοτεχνικό αριστούργημα Οδύσσεια (και τους Νόστους) που δεν έχει καμία επαφή με πραγματικότητα, είναι σκέτη φαντασία.
Για το πόλιον έκανες ανάρτηση με φοβερά επιχειρήματα... μη ψεύδεσαι στην παραπομπή που σου έδωσα υπάρχουν κείμενα με την λέξη πολιός αλλά δεν σε συμφέρει σου ξαναλέω πολιοκρόταφος όπως λέμε σήμερα γοητεία ΓΚΡΙΖΩΝ κροτάφων !!

Αμα θες να σε διορθώνω να μου κόψεις μισθό.

ria είπε...

η επιφυλλιδα σου τα λέει όλα.
είναι η χαρακτηριστική εικόνα που έχουν όσοι διάβασαν για πυρινική έκρηξη...

πάλι άυπνη θα με αφήσεις!

Ανώνυμος είπε...

@gpointofview
Εχω μιά απορία.Οι αρχαίοι Ελληνες χρησιμοποιούσαν τόνους?Οξείες , δασείες και περισπωμένες?

Gee Pontius είπε...

Παιδική η απορία σου, σατυρικόν, υπάρχει διαφορά μεταξύ προφορικού και γραπτού λόγου, αυτός που είχε μητρική γλώσσα την ελληνική ήξερε πως να προφέρει και κυρίως να τονίσει μελωδικά τις λέξεις, οι τόνοι ήταν γι' αυτούς που την μάθαιναν ώστε να την προφέρουν σωστά όπως σήμερα στα μαθήματα αγγλικών συμβολίζουν με παχύ σίγμα η με άλλο τρόπο το σύμπλεμα -sh που δεν αποδίδεται με ελληνικούς φθόγγους.
Ενας μορφωμένος σήμερα μπορεί να διαβάσει νεοελληνικά και με ατονικό
σύστημα , ένας όμως που μαθαίνει δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το αλλά πό το άλλα και το μέτρο από το μετρό γι' αυτό και έχουμε το μονοτονικό μια που πλέον έχει χάσει την τονικότητα η προφορά μας, άρα οι οξείες και οι περισπωμένες στα κείμενα δεν εξυπηρετούν τίποτε άλλο από την ΕΡΕΥΝΑ στην γλώσσα. Σήμερα η προφορά του γιώτα και του ύψιλον και του ήττα είναι ίδια και διατηρείται πλέον σαν ιστορική γραφή για να ξεχωρίζουμε την θύρα από την θήρα, το να διαβάζεις όμως με την σημερινή προφορά αρχαίες λέξεις για να βρεις συμπτώσεις όπως κάνει ο Παυσανίας αγγίζει ο όριο του γελοίου.

Gee Pontius είπε...

Φαντάσου ότι μετά 1000 χρόνια γράφουν όλα τα -ι- με γιώτα και όλα τα -ε- με έξιλον και βρίσκουν μια ταμπέλα στο δάσος "ΑΠΑΓΟΡΕΒΕΤΕ Ι ΘΙΡΑ" κάποιος που ξέρει την γλώσσα καταλαβαίνει ότι απαγορεύεται το κυνήγι ενώ ενας "ερευνητής" του στυλ Παυσανία θα φαντασθείότι είναι διαταγή σε φρουρούς να απογορεύσουν σε κάποιους την πόρτα δηλαδή την έξοδο και θα μιλήσει για φυλακές ή στρατόπεδα συκέντρωσης που αναδασώθηκαν!!!
ΕΛΕΟΣ

Pausanias είπε...

Ευχαριστώ όλους τους φίλους που σχολιάζουν ή διαβάζουν. Όπως θα είδατε μ' ενδιαφέρουν οι παρατηρήσεις σας άσχετα με το ύφος.
Αγαπητέ φίλε gpointofview
Είναι φανερό ότι προσπαθείς να υπερασπιστείς με τον ίδιο τρόπο που το κατεστημένο πάντα υπερασπίζεται τα κεκτημένα του. Ευτυχώς που δεν υπάρχει Ιερά εξέταση ήταν σίγουρο ότι θα κατέληγα στην πυρά.
Περιμένω να δω τα σημεία εκείνα που το πολιός σημαίνει γκρίζος. Δεν τα γνωρίζω γι' αυτό και εκλιπαρώ για τις γνώσεις σου.Όσο για τον τονισμό που είπε ο φίλος ΣΑΤΥΡΙΚΟΝ ξέρεις ότι τον έδωσαν οι αλεξανδρινοί.Τα κείμενα βρέθηκαν σε διάφορες γραφές, ως και βουστροφικές και πάντοτε με κεφαλαία και χωρίς τόνους. Αν κάνεις τον κόπο να τα διαβάσεις θα δεις ότι όχι μόνο οι τόνοι είναι λάθος αλλά και τα σημεία στίξης, τελείες, άνω τελείες κλπ. Για το Αχιλήος και Αχιλλεύς δεν έχω ακόμη απάντηση αλλά το ψάχνω. Αν δεν το βρω τι σημαίνει; ότι όλα όσα λέω είναι λάθος; Από που βγαίνει ότι παραδέχτηκα αυτά που είπες; μήπως διαβάζεις άλλο μπλογκ;
Επιθυμώ να με διορθώνεις αλλά μισθό δεν έχει άλλωστε ούτε εγώ έχω.Με μία μόνο μικρή παράκληση. Όχι με θεωρίες και ΕΓΩ αλλά με αποδείξεις. Αυτά που εσύ υποστηρίζεις είναι καλά για τους κύκλους του Μπαμπινιώτη ίσως αλλά σ'εμένα τουλάχιστον δεν είναι αρκετά όχι για να με πείσουν ούτε για να με κινητοποιήσουν να ψάξω. Παράκληση τελευταία. Αυτό το Φάος και το Φαός από που το βρήκες; Θα ήταν ενδιαφέρον να μου δώσεις μια παραπομπή που να δείχνει την διαφορά εκτός από τον λανθασμένο και εκ των υστέρων τόνο. Πάντως σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσω μια ανάλυση για το θέμα με ότι έχω βρει.Όλα όχι τα μισά.

Gee Pontius είπε...

Ψεύδεσαι και πάλι Παυσανία σου έχω δώσει παραπομπή στο λεξικό του Βυζάντιου όπου το πολιός έχει ΠΡΩΤΗ ερμηνεία γκρίζος και ΣΥΝΕΚΔΟΧΙΚΑ το λευκός ΠΑΝΤΟΤΕ μέσα σε σκούρο περιβάλλον (όπως οι άσρες τρίχες στα γκρίζα γένεια )και φυσικά ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ, όσοι το αμφισβητούν ας ψάξουν τα σχόλια των προηγουμένων ποστ.
Ιδού ξανά το λινκ :

http://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?filename=/var/www/tkl-portal-neo//metadata/2/b/6/attached-metadata-39-0000571/166900.pdf&lang=el&pageno=1&pagestart=1&width=438.48%20pts&height=678.48%20pts&maxpage=1497

και για βοήθεια η λέξη περιλαμβάνεται στις σελίδες 1041 ΚΑΙ 1042 της ψηφιακής σελιδοποίησης ή στις σελίδες 1006 και 1007 της έκδοσης αν βρουν το βιβλίο όπου έχει ΔΕΚΑ παρπομπές τις οποίες ο Παυσανίας ΕΧΕΙ ΔΕΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟ και τώρα κάνει πως δεν θυμάται.

Αυτό εξηγει και το ύφος μου, Ο ΝΟΩΝ...ΝΟΕΙΤΩ, σε κάποιον που ψεύδεται και απαντάει σε διάφορα μέρη ώστε να μην μπορει να έχει ο αναγνώστης πλήρη εικόνα του διαλόγου, σαν την πονηρή σουπιά που αμολάει μελάνι σε διάφορα μέρη για να θολώσει τα νερά.

Gee Pontius είπε...

Στο ίδιο λεξικό μπορεις να βρεις τις λέξεις φαός και φάος, ψηφιακή σελίδα 1434.
Υπ' όψιν ότι στην ψηφιακή μορφή έχουν το μικρό επίτομο λεξικό.

Ανώνυμος είπε...

@gpointofview
Παρότι η απόρία μου είναι "παιδική" δεν μου απαντάς στην ερώτηση και περί άλλων τυρβάζεις.
Επειδή παρότι εκπαιδευτικός φαίνεται οτι η ενασχοληση σου με τα μαθηματικά δεν σου επέτρεψε να γνωρίσεις την γλώσσα μας.Ετσι σε ενημερώνω οτι οι ΑΡΧΑΊΟΙ ΔΕΝ ΕΊΧΑΝ ΤΟΝΟΥΣ(περισπωμένες-οξείες-δασείες-βαρείες)αλλά εγραφαν Κεφαλαια και μιλούσαν όντως τονικά -προσωδια.

Ανώνυμος είπε...

@gpointofview
Διάβασε επικουρικά αυτό:
ΤΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΔΙΑ
http://www.babiniotis.gr/wmt/userfiles/File/synoptikh_istoria_ell_glws_tonismos_proswdia.pdf

Gee Pontius είπε...

Εγραψες :

"Περιμένω να δω τα σημεία εκείνα που το πολιός σημαίνει γκρίζος. Δεν τα γνωρίζω γι' αυτό και εκλιπαρώ για τις γνώσεις σου"

Οφείλεις να ζητήσεις συγγνώμη σε περίπτωση που δεν θυμόσουνα την προηγούμενη παραπομπή που σου έδωσα και να επανορθώσεις δημόσια.

Αλλιώς δεν έχει νόημα η συνέχεια.

Gee Pontius είπε...

Καλά βρε σατυρικόν , ούτε νέα ελληνικά δεν ξέρεις να διαβάζεις ; Είπα εγώ ότι χρησιμοποιούσαν τόνους οι αρχαίοι ; αφού σου τόνισα ότι ήξεραν φυσικά να την προφέρουντην χρησιμότητά τους για την διάδοση της γλώσσας σου ανέφερα, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εκτός και θέλεις να δημιουργήσεις εντυπώσεις

Ανώνυμος είπε...

@gpointofview
"ΑΠΑΓΟΡΕΒΕΤΕ Ι ΘΙΡΑ"
Είναι φανερό οτι αγνοείς την γλώσσα μας.Εάν η λέξεις ήταν λάστιχο θα τις γράφαμε κατά το δοκούν.Ομως η γλώσσα μας έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό-το σημαίνον και το σημαινόμενον-αν το γνωρίζεις.Επομένως οι λέξεις αναγνωρίζονται απο τον εγκέφαλο ανάλογα με το τι σημαίνουν:ήτοι απο την σειρά των γραμμάτων που χρησιμοποιούνται γιά να φτιαχτεί η συλλαβή και στην συνέχεια η λέξη.Η θεωρία οτι μπορώ να γράφω λεξεις με γράμματα ατάκτως εριμμένα διαστρέφει και καταστρέφει την γλώσσα μας και δημιουργεί μιά πλαστή γλωσσική πραγματικότητα η οποία οδηγεί σε παραλογισμό τις εγκεφαλικές λειτουργίες.
Είναι δε γνωστή η προσπάθεια που γίνεται για την χρηση των γραικυλιστικών αντι των ελληνικών.

Ανώνυμος είπε...

@gpointofview
"Φυσικά αν είχες υπ' όψιν σου σε τι χρησίμευαν οι περισπωμένες και οι οξείες δεν θα αμφισβητούσες την διπλή γραφή του Αχιλ(λ)έα που ναι μεν αλλού (ώστε να μη το δουν οι πολλοί) ..."
Αυτά γράφεις.
Προφανώς έχεις πρόβλημα χρονικού προσδιορισμού και δεν ορίζεις για ποιά χρονική περίοδο αναφέρεσαι στα γραπτά σου.Πλίνθοι κέραμοι ατάκτως εριμμένοι..

gpointofview είπε...

Καλά βρε σατυρικόν γιατί διαστρέφεις την πραγματικότητα και ότι έχω γράψει;
Για να βοηθήσεις τον φίλο σου ;
Η δεν ξέρεις να διαβάζεις ;

Ο Παυσανίας αμφισβήτησε την διπλή γραφή του Αχιλλέα και εγώ έκατσα και του βρήκα παραδείγματα στην Ιλιάδα για να του εξηγήσω ότι τα διπλά σύμφωνα υπήρξαν πολλές φορές για λόγους μετρικούς και όχι για σύνθετες λέξεις που υποστήριζε.
Επίσης ο Παυσανίας υποστήριξε ότι εωλος=αίολος άρα λειτούργησε "ηχητικά" και όχι γράμμα-γράμμα λαμβάνοντας υπ' όψιν την ορθογραφία. Τέτοια πάθαιναν και οι Λιντλ-Σκοττ και σήμερα οι μετανάστες επειδή δεν είναι η μητρική τους γλώσσα, γι αυτό και δεν είναι αξιόπιστο το λεξικό τους σε πολλά σημεία.
Το "ΑΠΑΓΟΡΕΒΕΤΕ Ι ΘΙΡΑ" είναι (παράδειγμα) ακριβώς η ηχητική μέθοδος που χρησιμοποιεί ο Παυσανίας για τις...συμπτώσεις του και δίνει θάρρος στους Κωστόπουλους του νίτρο καιάλλους διαστροφείς της ελληνικής γλώσσας

Χρονικά αναφέρομαι στην εποχή των αλεξανδρινών που κατεγράφη η Ιλιάδα εώ ακόμα υπήρχε η αρχαία προφορά εξ ου και η ανάγκη τόνων και πνευμάτων.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΟΧΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ
ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ Η ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΝ

gpointofview είπε...

Και μια τελευταία παρατήρηση στην ερμηνεία της λέξης λευκός που δίνει στην προμετωπίδα ο Παυσανίας.
Η λέξη λευκός αναφέρεται στο γάλα στο χιόνι και στον κρίνο άρα σημαίνει άσπρο. Σαν δεύτερη σημασία έχει το διάφανος, λαμπερός και ακόμη καθαρός.
Προέρχεται από το ρήμα λεύσσω ή λεύω από το οποίο προέρχεται και η λέξη λεύκωμα δλδ βάψιμο με άσπρη μπογιά.
Υπάρχει σχέση με την αρχαία ρίζα λυκ- (στα λατινικά lux) που έχει σχέση με το αμυδρό φως όπως φαίνεται και στις λέξεις λυκαυγές και λυκόφως καθώς και την λυκή, το λυκοτόμαρο από το οποίο προέρχεται και η λέξη λύκος για το" λευκόφαιον του χρώματος της".
Συνεπώς στην φράση πολιός λύκος το λύκος αντιστοιχεί στο λευκό και το πολιός στο φαιόν (γκρίζο).

Περαστικά

Pausanias είπε...

Αγαπητέ φίλε gpointofview
Όταν ήμασταν παιδιά είχαμε μια ποδοσφαιρική ομάδα και παίξαμε με μια ομάδα του ΠΑΟΚ. Μας έβαλαν 17 γκολ και εμείς 1. Τότε λοιπόν κάποιο άλλο παιδί είπε το εξής ωραίο, δεν ξέρω αν ήταν δικό του:"Γκολ αυτοί! σέντρα εμείς να τους σπάσουμε τα νεύρα". Είσαι πολύ επιθετικός ενώ εγώ αν και θα μπορούσα δεν είμαι γιατί ειλικρινά δεν έχει νόημα. Δεν έχω να χωρίσω κάτι μαζί σου.Διαφωνώ αλλά σέβομαι την άποψή σου ακόμη και αν την θεωρώ λανθασμένη. Τώρα για το προκείμενο. Απαντώ ακριβώς κάτω από την δική σου απάντηση για να υπάρχει συνέχεια. Αν θα το δεις ξανά θα διαπιστώσεις ότι έτσι είναι και μάλλον με αδικείς και πάλι. Για το λινκ που μου έδωσες ομολογώ ότι δεν το κοίταξα, μπορείς να με κρεμάσεις γι' αυτό γιατί μου διέφυγε μέσα στην παραζάλη του διαλόγου. Θα το δω όμως και θα σου απαντήσω. Εκ των προτέρων όμως διατυπώνω την άποψη ότι επειδή έχω ψάξει όλα τα ομηρικά και του Ησιόδου και το έχω γράψει μάλιστα στο μπλογκ αυτό δεν έχω βρει κείμενο που να αναφέρεται σε γκρι.Τώρα το τι ορίζει ή πιστεύει ο Βυζάντιος με αφήνει παγερά αδιάφορο.Αν υπάρχουν αποδείξεις τότε ναι.Εικασίες όχι. Θα δω λοιπόν την παραπομπή και θα μεταφέρω αν μπορώ και τα κείμενα εδώ για να τα δουν όλοι. Αν θέλεις κάντο εσύ στο μπλογκ σου και το κάνω copy για να μην κατηγορηθώ πάλι. Τώρα για τον σίδερο έγραψα ότι άσπρος σίδερος είναι με τις φτωχές γνώσεις μου το ατσάλι και άλλα σύνθετα κράματα.Πάντως μαύρος δεν είναι ούτε γκρι.Για τον Κωστόπουλο ξέρω μόνο ότι έχει την Μπαλατσινού τίποτε άλλο.Για την ηχητική παραπλάνησή μου να σου πω ότι παίρνεις ως μέτρο την επεξεργασία που έκαναν κάποιοι χιλιάδες χρόνια μετά σε προϋπάρχοντα κείμενα.Πόσο αξιόπιστο είναι φαίνεται από τα λάθη τους.Η διαφορά μας άλλωστε είναι στους τόνους.
Έχω όμως και αρχαία κείμενα αποδώσει. Εκεί έχεις κάτι να πεις;Τι λέει ο Βυζάντιος για το ΚΥΩ για παράδειγμα ή το ΜΑΡΝΑΜΑΙ ή το ΑΙΝΕΩ ή κάτι ποιο εύκολο.Μπορείς να μας πεις τι λέει ο Βυζάντιος για το τι είναι ο ΕΡΩΣ και ο ΙΜΕΡΟΣ;
Θα περιμένω και θα σου απαντήσω ακριβώς κάτω από την δική σου απάντηση όπως πάντα.

Pausanias είπε...

Επειδή μας έχεις ζαλίσει τον έρωτα με τον Βυζάντιο μπήκα και τον διάβασα.Είναι σε PDF και δεν μπορώ να τον κάνω cory-paste ακόμη και ο φίλος σου ο Βυζάντιος λέει το ίδιο που λέω και εγώ. Αρχίζει την ετυμολόγηση αυθαίρετα ότι σημαίνει Γκρίζο. Έχει παραθέσεις από κείμενα του Πινδάρου και νεώτερα που τουλάχιστον ο Πίνδαρος λέει ότι υπάρχουν και πολιές τρίχες σε νέους,άρα τις άσπρες εννοεί μια και γκρίζες τρίχες δεν γεννήθηκαν ακόμη και καταλήγει ο φίλος σου ο Βυζάντιος ότι το Πολιός σημαίνει το άσπρο το φωτεινό και επειδή το λινκ σου δεν λειτουργούσε ας μπουν οι φίλοι στο παρακάτω, σελίδες όντως 1041-1042 να το δουν.
http://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?filename=/var/www/tkl-portal-neo//metadata/2/b/6/attached-metadata-39-0000571/166900.pdf&pageno=1042&width=438&height=700&maxpage=1100&pagestart=1&lang=el

Gee Pontius είπε...

Ούτε αυτά που κάπου διάβασες δεν αντέχεις να μεταφέρεις σωστά...

Στο πρώτο μου σχόλιο στο θέμα :

Η θέση της Τροίας.Ένας γρίφος για τους "ειδικούς".Παγκόσμια Πρώτη.

έγραφα για το πολιόν ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ δλδ το άσπρο σε ΣΚΟΥΡΟ φόντο που δίνει συνολικά ΓΚΡΙΖΑ απόχρωση.
Ολοι ξέρουμε πως υπάρχουν άσπρες τρίχες στον λύκο αλλά το χρώμα του είναι ΓΚΡΙ

Αυτά βέβαια για σένα δεν είναι αποδείξεις λες και δεν ξέρουμε το χρώμα του λύκου αλλά ...αυθαιρεσίες ενώ εσύ που κουβάλησες τον πολικό λύκο στην Μικρά Ασία για να τον πεις ... πολιό είναι... έρευνα.

Δεν προκαλεί ούτε καν γέλιο...

Περαστικά !!

Gee Pontius είπε...

Αναδημοσίευση του πρώτου μου σχολίου για ντικειμενικούς αναγνώστες:

Δεν πείθουν τα επιχειρήματά σου.
Η πρώτη μου σκέψη πήγε στα ζώα που πάσχουν από αλφισμό (αλμπίνοι) και έχουν κατάλευκο τρίχωμα, βέβαια κάπως σπάνια περίπτωση, αλλά...
μετά θυμήθηκα ότι πολιός είναι τα χρώματα των τριχών του γέροντος δηλαδή ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟΣ σαν τα μαύρα γένεια ή τα μαλιά με άσπρες τρίχες και κατ΄άλλην εκδοχή ο ΓΚΡΙΖΟΣ, δες και το λεξικό του Βυζάντιου για να πεισθείς ότι δεν σημαίνει λευκός όπως νομίζεις.
Γκρίζοι λύκοι στην Τουρκία... ακόμα και σήμερα !

Ποτάμια που έχουν ξεραθεί σήμερα υπήρχαν πολλά στην Φωκίδα επειδή το έδαφος απορροφά το νερό και μετατρέπονται σε υπόγεια. Η περίπτωση του κάμπου της Αμφισσας που περιβάλλεται από τρία πανύψηλα ορεινά συγκροτήματα και δεν έχει ούτε ρυάκι(!) πρέπει να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία.
Τα περισσότερα εκβάλλουν μέσα στην θάλασσα γι αυτό και είναι κρύα τα νερά στην βόρεια πλευρά του Κορινθιακού.
Και βουναλάκια επίσης καταρρέουν από κατολισθήσεις.
Ατυχές το σημερινό ποστ.

16 Οκτωβρίου 2010 11:03 π.μ.

Pausanias είπε...

Έχω βάλει την σελίδα με τον Βυζάντιο για όλους.

Pausanias είπε...

Αγαπητέ μετά από το φιάσκο με τον Βυζάντιο φτάσαμε στο "τρία πουλάκια κάθονταν στις Άρτας το γιοφύρι".
Επειδή απλά προσπαθείς να διαφωνήσεις για την διαφωνία να σου πω ότι θα πρέπει να έχεις και επιχειρήματα πλην απλά της διαφωνίας σου.
Σου ζήτησα να μου επιδείξεις τις γνώσεις σου ή έστω αυτές του Βυζάντιου που δεν συμφωνεί μαζί σου αλλά προς άλλα τυρβάζεις. Αφού λοιπόν ήταν ο Σκάμανδρος ρυάκι που χάθηκε τότε τι έγινε η νήσος Λευκή; που θάφτηκε ο Αχιλλέας; Τι έγινε η νήσος Αστερία που στήσαν ενέδρα στον Τηλέμαχο; Τι έγινε ο κυκλικός λόφος μπροστά από την Τροία;
Όσο για τα ποτάμια που αναφέρονται στον Όμηρο της Φωκίδος υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Ούτε ξεράθηκαν ούτε χάθηκαν ούτε και άλλαξαν μέρος. Είναι πάντα εκεί και έχουν πάντα τα ίδια χαρακτηριστικά.

Pausanias είπε...

Αυτό με τον Βυζάντιο είναι επάνω δεξιά στις ΣΕΛΙΔΕΣ