Αν κάτι κινδυνεύει από τους πρόσφυγες είναι η ανθρωπιά μας

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2017

Ομηρική γεωγραφία: Η Τροία στο Νότιο ημισφαίριο!!!

Αγαπητοί φίλοι
Να λοιπόν μια ωραία ημέρα! Μια ημέρα όπου όλοι θα έρθουν ενώπιος-ενωπίω με την αλήθεια και θα πρέπει να την αντιμετωπίσουν. Αν και νιώθω πολύ ενθουσιασμένος δεν μπορώ παρά να μοιραστώ την χαρά μου μαζί σας. Θα ήθελα βέβαια και τα σχόλιά σας αλλά και πάλι δεν πειράζει.
Μπαίνω λοιπόν στο θέμα με την σκέψη πάντα ότι πρέπει να είμαι αναλυτικός πολύ ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
Η Γη όπως όλοι γνωρίζεται χωρίζεται σε ημισφαίρια. Έτσι έχουμε το Ανατολικό και Δυτικό ημισφαίριο αλλά και το Βόρειο και Νότιο. Ο χωρισμός σε Βόρειο και Νότιο έχει να κάνει με την διαχρονική θέση του ήλιου ή αλλιώς τις εποχές. Έτσι ένας παρατηρητής στον Βορρά έχει την ακριβώς αντίθετη εποχή σε σχέση με τον παρατηρητή στον Νότο. Χειμώνας-καλοκαίρι και Άνοιξη-Φθινόπωρο είναι οι δυνατές καταστάσεις για τους δύο παρατηρητές.
Ο δε χωρισμός σε Ανατολικό και Δυτικό έχει σχέση με την ημερήσια κίνηση της Γης γύρω από τον ήλιο. Ανατολικό είναι το ημισφαίριο που Ανατέλει-εμφανίζεται ο ήλιος και Δυτικό το ημισφαίριο που δύει-χάνεται ο ήλιος. Να μια χαρακτηριστική φωτογραφία.


Στα δύο αυτά ημισφαίρια ο ήλιος ανατέλει από το ίδιο σημείο με μια μικρή διαφορά. Άν είσαι στο βόρειο ημισφαίριο για να δείς τον ήλιο πρέπει να κοιτάζεις προς τον Νότο ενώ αν είσαι στο Νότιο πρέπει να βλέπεις αντίθετα προς τον Βορρά. Έτσι στον Βορρά ο ήλιος ανατέλει από αριστερά και δύει δεξιά ενώ στο Νότιο ημισφαίριο ο ήλιος ανατέλει από δεξιά και δύει στα αριστερά. Νομίζω ότι είναι κατανοητό όλο αυτό το σχήμα σε όλους.
Ας δούμε τώρα τι λένε οι Τρώες για τον τόπο τους:


Ιλιάδα 12 239-243
εἴτ᾽ ἐπὶ δεξί᾽ ἴωσι πρὸς ἠῶ τ᾽ ἠέλιόν τε,
εἴτ᾽ ἐπ᾽ ἀριστερὰ τοί γε ποτὶ ζόφον ἠερόεντα.

ἡμεῖς δὲ μεγάλοιο Διὸς πειθώμεθα βουλῇ,
ὃς πᾶσι θνητοῖσι καὶ ἀθανάτοισιν ἀνάσσει.
εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης.

Όπως λοιπόν γίνεται κατανοητό οι Τρώες οι ίδιοι λένε ότι βρίσκονται στο Νότιο ημισφαίριο. 
Φαντάζομαι ότι κανείς ειδικός δεν θα τολμήσει να πει ότι δεν ξέρουν από που ξημερώνει και που δύει ή διάφορα άλλα γνωστά που αναμασάνε. Θα ήθελα πραγματικά να μου γράψετε την γνώμη σας ή και αν κάποιος γνωρίζει κάποιον ειδικό ας μας εξηγήσει το πως είναι δυνατόν αυτό.
Μέχρι να μας εξηγήσουν εγώ μπορώ να θυμίσω ότι ολόκληρη η Ιλιάδα και η Οδύσσεια φωνάζει ότι η Γη ανατράπηκε σε διάστημα ανάμεσα στο τότε και το σήμερα και άρα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ αυτό να συνέβη μετά το 1200 πχ όπως τόσο καιρό μας ζαλίζουν οι διάφοροι.
Καλές σκέψεις
Παυσανίας.   
   

2 σχόλια:

fedon727 είπε...

Εμμανουήλ Παπαδόπουλος Εμμανουήλ Παπαδόπουλος Δεν θα συμφωνήσω με το κείμενο. Την ιστορικότητα του τόπου την επιβεβαιώνουν πολλές μαρτυρίες παλαιότερες όπως και νεώτερες. Πχ. ο Μέγας Αλέξανδρος επισκέφθηκε την περιοχή το 334 πΧ και προσέφερε θυσίαν στούς θρυλούμενους τύμβους των Ομηρικών ηρώων Αχιλλέως και Πατρόκλου. Στην Ιλιάδα επίσης οι Αχαιοί έστησαν το στρατόπεδον τους στίς εκβολές του ποταμού Σκάμανδρου (σημερινού Karamenderes). Σύμφωνα με τούς Έλληνες φιλοσόφους η Μυθολογία δεν αποκρυπτογραφείται μέσα απο προσανατολισμούς αλλά μόνο μέσα απο την επίσκεψιν των ονομάτων ώστε σε δεύτερο στάδιο να προχωρήσει κανείς στην αποκωδικοποίησιν της εννοίας της. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζουμε οτι η λέξις ΔΕΞΙΟΣ σημαίνει τόν ΕΥΤΥΧΗ, τον ΑΙΣΙΟΝ, ο το ΚΑΛΟΝ ΠΡΟΜΗΝΥΩΝ και κυρίως ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΤΗΣΕΩΣ ΠΤΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΟΙΩΝΩΝ (Λεξικόν LIDDELL & SKOTT). Επίσης η λέξις ΔΕΞΙΟΣ ΟΡΝΙΣ = ΑΙΣΙΟΣ. Αντίθετα η λέξις ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ = ο ΠΡΟΜΗΝΥΩΝ ΚΑΚΟΝ, ο ΔΥΣΟΙΩΝΟΣ. Αυτή η έννοια προήλθε απο την συνήθειαν των Ελλήνων οιωνοσκόπων, οίτινες έβλεπον πρός βορράν ώστε οι αίσιοι οιωνοί οίτινες ήρχοντο εξ ανατολών ήσαν δεξιοί, οι δε απαίσιοι οι εκ δυσμών ερχόμενοι ήσαν αριστεροί. Οι Ρωμαίοι έκαναν ακριβώς το αντίθετον - βλέποντες πρός Νότον οι καλοί οιωνοί ήρχοντο εξ αριστερών (laeva prospera existimantur Πλιν. 2.55) αλλά οι ποιηταί τους στην πλειονότητα τους ακολουθούσαν την Ελληνικήν χρήσιν. Έτσι λοιπόν λαμβάνοντες υπ΄όψιν οτι: ΙΩΣΙ (του είμι) = πορεύομαι / ΗΩΣ (ηώ) = η ΑΥΓΗ, το ΧΑΡΑΓΜΑ / ΠΟΤΙ = ΠΡΟΣ / ΖΟΦΟΣ = ΣΚΟΤΑΔΙ, ΣΚΟΤΕΙΝΟ, ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ (Γαδείρων το πρός ζόφον, πρός δυσμάς των ... Πινδ. Νεμ. 4.112) / ΗΕΡΟΕΝΤΑ (ηεροειδής) = ο ΕΧΩΝ ΟΨΙΝ ΣΚΟΤΕΙΝΗΝ ΚΑΙ ΣΥΝΝΕΦΩΔΗ - Ομηρικό επίθετο της Θαλάσσης / ΗΕΡΙΟΣ = ΑΣΑΦΗΣ Καταλήγουμε να έχουμε .............. αν τα πουλιά πορεύονται (ίωσι) επάνω στην δεξιά πορεία της ανατολής του ηλίου, είτε επάνω στην αριστερή πορεία πρός το σκοτεινό, το αδιανόητον... (Δηλαδή από όπου και να έρχονται οι οιωνοί, είτε καλοί είτε κακοί) εμείς πειθώμεθα στην βουλή του Διός ο οποίος βασιλεύει επάνω σε όλους τούς θνητούς και τούς αθανάτους. ΈΝΑΣ (είναι τελικά) Ο ΑΡΙΣΤΟΣ ΟΙΩΝΟΣ ΝΑ ΑΜΥΝΟΜΕΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ....πήρα το θάρρος να δημοσιεύσω την απάντηση του Εμμανουήλ Παπαδόπουλου την οποία βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα όπως και το αρθρο σας

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Αγαπητέ φίλε
Την άποψη του κ.Παπαδόπουλου θα ήθελα να μάθω που μεταφέρθηκε γιατί αλλιώς θα την γνώριζα και φυσικά θα είχα την χαρά να την συζητήσω μαζί του. Τώρα όσον αφορά την ουσία θα διαφωνήσω και εγώ μαζί του γιατί κάνει ακροβασίες τόσο χρονικές όσο και νοηματικές.
Αρχικά να τονίσω ότι δεν υπάρχει ούτε ένας σοβαρός γλωσσολόγος που να υποστηρίζει ότι γνωρίζει το ακριβές νόημα των ομηρικών λέξεων. Θα μπορούσα να σου φέρω δεκάδες ή εκατοντάδες παραδείγματα που μόνο εγώ συνάντησα στην μικρή έρευνά μου. Διότι η εύρεση της πραγματικής έννοιας βρίσκεται όταν συγκρίνεις αρκετά ομηρικά κείμενα που την περιέχουν και όχι βέβαια κείμενα του 200 ή 300 πχ.Αν για παράδειγμα ψάξεις την λέξεις ΚΩΑΣ για παράδειγμα την εμφανίζουν ως δέρμα προβάτου ενώ στον όμηρο σημαίνει μαξιλάρι. Αν λοιπόν μια μόνο λέξη έχει τόσο μεγάλη διαφορά φαντάσου τι γίνεται με τις υπόλοιπες. Η λέξη για παράδειγμα Ζόφος σημαίνει δύση και όχι σκοτάδι που αναφέρει. Αν χρησιμοποιήθηκε αργότερα και ως έτσι είναι γιατί όταν ο ήλιος δύει έρχεται το σκοτάδι. Είναι θα λέγαμε μια αρμονική ερμηνεία, κατ' αντιστοιχία των αρμονικών ήχων. Τώρα όσον αφορά την ερμηνεία του στο ΔΕΞΙΟΣ και ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ αυτή είναι θεολογική και όχι γλωσσολογική. Από πουθενά δεν προκύπτει η ερμηνεία που δίνει.
Στην αναφορά που κάνει στον Μ.Αλέξανδρο είναι όντως έτσι αλλά οι έλληνες τις εποχής εκείνης δεν γνώριζαν την ομηρική γεωγραφία. Γι' αυτό και βάφτιζαν με ομηρικά ονόματα κάθε χωριό και κάθε ραχούλα. Άκόμη θα πρέπει να σου πω ότι δεν αποκλείεται εκεί να είναι μια άλλη Τροία, η Νέα Τροία κατά αντιστοιχία με την Ν.Φιλαδέλφεια το Ν.Κορδελιό κλπ.
Η αναφορά στον Σκάμανδρο είναι ατυχής γιατί οι ονομασίες των ποταμών και λοιπών τοπίων εκεί είναι της λογικής "πίναμε και λέγαμε". Κανένα γεωγραφικό στοιχείο δεν ταυτίζεται με τις γεωγραφικές αναφορές. Έχω αρκετά κείμενα δημοσιευμένα.
Παυσανίας