Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Ομηρική Γεωγραφία: 2ο μέρος. Ερωτήσεων συνέχεια

Αγαπητοί φίλοι
Ήθελα να βάλω ως τίτλο το " Η συμβολή των ηλιθίων στην παραποίηση της Ιστορίας" αλλά τελευταία στιγμή το μετάνιωσα. Τέλος πάντων το σημερινό τμήμα είναι αφιερωμένο σε αυτούς και στο κακό που έχουν κάνει με την στάση τους τα γραπτά τους και την εν γένει συμπεριφορά τους. Η λίστα των ηλιθίων είναι μεγάλη  και γι' αυτό θα περιοριστώ στην ανάδειξη των στοιχείων του "ταλέντου" τους γιατί αλλιώς δεν θα μου έφταναν οι ημέρες ενός μήνα να γράφω.  Για τους διάφορους "χριστιανούς" που έκαιγαν βιβλία κατά χιλιάδες, σκότωναν φιλοσόφους και έκλειναν σχολές δεν θα γράψω. Είναι πρώτοι εκτός συναγωνισμού. 
Εξαίρεση, από τους υπόλοιπους, θα κάνω σ' έναν κύριο που με το κείμενό του δημιούργησε την μεγαλύτερη παραπλάνηση που θα μπορούσε να πετύχει ποτέ άνθρωπος. Αγαπητοί αναγνώστες σας παρουσιάζω τον Απολλώνιο τον Ρόδιο. Ευφυής στα οργανωτικά αλλά στην έρευνα ...άστα καλύτερα. Όταν παρουσίασε το έργο του 'Αργοναυτικά" έφαγε τόσο μεγάλο κράξιμο που δεν ήξερε που να κρυφτεί. Κατέφυγε λοιπόν στην Ρόδο για πολλά χρόνια μέχρι να ξεχαστεί το φτύσιμο. Κάτι σαν τους Έλληνες πολιτικούς που γίνονται αντιπολίτευση μέχρι οι ηλίθιοι ψηφοφόροι να ξεχάσουμε την ανικανότητά του και να τον ξανακαλέσουμε ως σωτήρα.
Αυτός λοιπόν με το μύθευμά του έγινε, για τους νεώτερους, ο μέγας ερμηνευτής της αρχαιότητας. Η αξία του είναι αντίστοιχη με το να χρησιμοποιήσουν μετά από 1000 χρόνια τα Βίπερ-Νόρα, γνωστά παλιά ρομαντικά αναγνώσματα για να αναπαραστήσουν την εποχή και την γεωγραφία της ή τον Μπομπ τον Σφουγγαράκι για να εξερευνήσουν τον βυθό.
Αφού καταλάβατε το πνεύμα ας αναφερθώ στο σύνολο.
Ενώ λοιπόν ο γνωστός κύριος προσπαθούσε να παραπλανήσει, εν αγνοία του, τους πάντες, και χιλιάδες ώρες έρευνα ξοδεύτηκαν εξ' αιτίας του, όλοι οι υπόλοιποι "ειδικοί" και μη έκαναν την μία ...πατάτα επάνω στην άλλη. Γιατί το λέω αυτό. Όλοι τους αγνόησαν, επιδεικτικά θα έλεγα, τα πάντα στην προσπάθειά τους να ταιριάξουν ότι διάβαζαν με αυτό που προϋπήρχε στο κεφάλι τους. Δεν ήταν δηλαδή έρευνα αλλά "μοντάρισμα" των στοιχείων σε προϋπάρχων σχέδιο. Ας πάρουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1) Ιλιάδα 2 στίχος 461 λέει: "ΑΣΙΩ ΕΝ ΛΕΙΜΩΝΙ" που μπορεί να αποδοθεί σαν "στις πεδιάδες (ή στα λιβάδια) της Ασίας". Ο Όμηρος λοιπόν που υποτίθεται γεννήθηκε στα μέρη αυτά δεν γνωρίζει ότι η περιοχή ονομάζεται Μικρά Ασία από τους Έλληνες και ότι Ασία ονομάζεται το υπόλοιπο κομμάτι της Ηπείρου; Αν υποθέσουμε ότι πριν λεγόταν Ασία, πως λεγόταν η υπόλοιπη ήπειρο; τι τους έκανε να την ονομάσουν "μικρή" στην συνέχεια; μάζεψε στο πλύσιμο; γιατί γεωλογικά δεν άλλαξε. Κανένας δεν σκέφτηκε ότι έστω μπορεί ο Όμηρος να μην ήταν ηλίθιος και να μην αγνοούσε τα τοπωνύμια της περιοχής του και απλά να βρίσκονταν αλλού; Δεν είναι πιο λογικό όταν φεύγεις από έναν τόπο, κυνηγημένος να μεταφέρεις στον νέο σου τόπο τα τοπωνύμια, όπως και οι Έλληνες το '22, και κάτι που πριν ήταν μεγάλο(ή σημαντικό για σένα) το αντίστοιχο στον νέο τόπο να το ονομάσεις Μικρό; Σε πολλά χωριά άλλωστε στον ελλαδικό τόπο, που δημιουργήθηκαν από κατοίκους που άφησαν μια περιοχή, έχει δοθεί το όνομα "Μικρό". Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα χωριό έξω από την Καλαμάτα η Μικρή Μαντίνεια. Το πρώτο χωριό λεγόταν Μεγάλη Μαντίνεια και ήταν ορεινό. Μετά από μια σεισμική δραστηριότητα οι κάτοικοι μεταφέρθηκαν στην παραλία και μετονόμασαν τον μικρό οικισμό που προϋπήρχε με ελάχιστα σπίτια και ονομαζόταν "χώρα μικρή" σε Μικρή Μαντίνεια και το παλιό χωριό ως "Παλιό Χωριό". Βλέπετε η ζωή αγαπά την συνέχεια και την απλότητα.
2) Σχερία η χώρα των Φαιάκων. Πουθενά και σε κανένα σημείο η χώρα των Φαιάκων δεν αναφέρεται ως νησί. Αντίθετα με την περιγραφή της ακτής της, με τα καμπυλωτά βουνά της, τον ποταμό και τον καταρράκτη στην παραλία μοιάζει περισσότερο με ακτή εκτενούς ξηράς. Όμως όλοι, οι σχεδόν όλοι βλέπουν την Κέρκυρα. Είναι δυνατόν!
3) Ο Όμηρος στην Ιλιάδα στίχος 671 λέει: "ΝΗΡΕΥΣ ΑΥ ΣΥΜΗΘΕΝ ΑΓΕ ΤΡΕΙΣ ΝΗΑΣ ΕΙΣΑΣ". Η κατάληξη "ΘΕΝ" προσδιορίζει το κοντά. Το "ΣΥΜΗΘΕΝ" λοιπόν δεν σημαίνει από την Σύμη αλλά κοντά στην ΣΥΜΗ. Αυτό από μόνο του σημαίνει, με μια λογική επεξεργασία, ότι η Σύμη είναι στεριανό μέρος για να έχει κάτι κοντά αλλά ας δούμε και τον Ορφέα. Αργοναυτικά 748 "ΟΥ ΣΥΜΗΣ ΟΡΟΣ ΕΣΤΙ..." Ωοπ! Η Σύμη είναι βουνό! Αυτό που υπονοούσε ο Όμηρος το λέει ξεκάθαρα ο Ορφέας. Οι γνωστοί ειδικοί βέβαια βλέπουν μόνο νησί.
4) Για την Ιωλκό έχουμε πει πρόσφατα αλλά δεν είπαμε για την Λακεδαίμονα η οποία είναι κοίλη, δηλαδή είναι μέσα σε μια κοιλότητα. Μόλις δεν βρέθηκε η περιβόητη κοιλότητα γιατί η σημερινή Σπάρτη είναι κυρτή και όχι κοίλη μια και είναι επάνω σε ύψωμα άρχισαν να λένε ότι λέει κοίλη αλλά δεν εννοεί κοίλη αλλά κάτι άλλο απροσδιόριστο.
Σε κάθε όρο που προσπάθησαν οι απίθανοι αυτοί ερευνητές να πιστοποιήσουν βρέθηκαν σε αδιέξοδο. Ούτε ΕΝΑ σημείο δεν έχουν πιστοποιήσει που να ταυτίζεται με τις ομηρικές αναφορές, ούτε ΕΝΑ. Γι' αυτό και δεν αναρωτήθηκαν μήπως κάνουν λάθος. Όχι! Λάθος πρέπει να κάνει ο Όμηρος. Όμως αυτό είναι το σημείο που τους κάνει ηλίθιους. Για σκεφτείτε το λίγο!
5) Ο Όμηρος και από κοντά και ο Ορφέας λοιπόν ας υποθέσουμε ότι ήταν ένα τσούρμο μυθομανών γέρων που έγραφαν παραμυθολογίες. όμως δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ήταν ηλίθιοι! Σωστά; Προσέξτε τώρα το αδιέξοδο που ξεκίνησα να λέω λίγο πιο πάνω. Όσο όμως και μυθομανής να είναι ένας ικανός συγγραφέας αλλά και κάθε ένας μυθιστοριογράφος από τον μικρότερο ως τον μεγαλύτερο από τον πιο ασήμαντο ως τον πιο σημαντικό εκείνο που ποτέ δεν πειράζει είναι τα γεωγραφικά στοιχεία και αυτό όχι από κάποια κοινή παραξενιά αλλά γιατί θέλουν να δώσουν στο μυθιστόρημά τους την ψευδαίσθηση του πραγματικού. Γιατί μπορεί να μην γνωρίζω αν η Σκάρλετ Ο Χάρα είναι πραγματικό ή φανταστικό πρόσωπο αλλά ο Αμερικάνικος Νότος είναι εύκολα αναγνωρίσιμος.
Ο Όμηρος λοιπόν και ο Ορφέας δεν ρίχνουν τυχαία γνωστά ονόματα τόπων απλά και μόνο για να κάνουν εντύπωση γιατί όλοι, ακόμη και ο πιο ηλίθιος της εποχής του θα αναγνώριζε με ευκολία την γεωγραφική ανοησία, αλλά περιγράφουν πραγματικά μέρη μόνο που εσείς κύριοι ειδικοί δεν έχετε την στοιχειώδη λογική να αναγνωρίσετε την άγνοιά σας και να κάνετε έτσι ένα σημαντικό βήμα προς την λύση του.
Στο επόμενο ο Ομηρικός χρόνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: