Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

"Περίπλους στο παρελθόν" Το βιβλίο μου

Αγαπητοί φίλοι
Ζητώ συγγνώμη για την "αποχή" αλλά προσπαθώ να κρατώ ως κόρη οφθαλμού την συνήθεια να δημοσιεύω μόνο πρωτότυπα κείμενα και όχι αναμασήματα  από άλλα δημοσιεύματα. Έτσι προτιμώ την σιωπή από την πολυλογία χωρίς ουσία. Από σήμερα λοιπόν και για κάποιο διάστημα θα αρχίσω τις προδημοσιεύσεις από το βιβλίο μου. Έτσι κάθε 15 ημέρες θα δημοσιεύω σε συνέχειες την εισαγωγή και το πρώτο κεφάλαιο (τουλάχιστον). Ελπίζω να τα βρείτε ενδιαφέρον. Ενδιάμεσα αν καταφέρω και ολοκληρώσω αυτό που "κυνηγώ" εδώ και καιρό θα το δημοσιεύσω. Καλή ανάγνωση λοιπόν.(Για τους παλιούς φίλου πολλά έχουν ξαναειπωθεί μέσα στο blog).

   
       ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ  ΣΤΟ  ΠΑΡΕΛΘΟΝ


Αγαπητοί φίλοι αναγνώστες
Μία προσπάθεια χρόνων είναι το βιβλίο αυτό που κρατάτε στα χέρια σας. Μία προσπάθεια που ξεκίνησε ερασιτεχνικά και με απόλυτη αθωότητα αλλά και μερική άγνοια του αντικειμένου που αγαπούσα από παιδί αλλά που ποτέ δεν είχα την δυνατότητα να ασχοληθώ με ένταση, να ερευνήσω και να μάθω τελικά για όλα εκείνα, που άκουγα, ήξερα με τίτλους και πραγματικά αγνοούσα. Έτσι μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία, από τον Οκτώβριο του 2007, άρχισα σιγά-σιγά να διαβάζω αρχαία κείμενα, την μετάφραση στην αρχή, ξεκινώντας από την Αργοναυτική εκστρατεία. Αργότερα βέβαια στην έρευνα προστέθηκαν τόσο τα Ομηρικά κείμενα όσο και αυτά των Ησιόδων (ήταν 2) με απρόσμενο τελικό αποτελέσματα.
Στο μυαλό μου τότε είχα όλα εκείνα τα γενικά που στο σχολείο φευγαλέα μας έλεγαν σαν παραμύθι και βέβαια τον απόηχο από τις διάφορες σοβαρές αλλά ατελείς έρευνες όπως και τις τεράστιες γελοιότητες που κυκλοφορούν ως θέσφατα ή ως εκ αγνώστων αποκαλύψεις. Από όλα αυτά το τελικό συμπέρασμα ήταν μια τεράστια σύγχυση.
Εκείνο δε που μου έκανε περισσότερη εντύπωση ήταν η σταθερή και παγιωμένη άποψη όλων των πλευρών για το τι είναι αλήθεια. Η κάθε πλευρά διεκδικούσε την απόλυτη αλήθεια για τον εαυτό της και βέβαια έτσι τίποτα δεν προχωρά.
Αυτή η αδιαλλαξία όπως βέβαια και η προσωπική στάση ζωής που έχω για όλα μ' έκαναν να μην θεωρώ από την αρχή δεδομένο τίποτα και να θελήσω να ψάξω τα πάντα και κυρίως αυτά που θεωρούσαν αυτονόητα.
Όπως είπα στην αρχή το μέγεθος των γνώσεων μου την εποχή εκείνη δεν ήταν μεγάλο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και αυτό με βοήθησε να ξεπεράσω πολλές, όχι όλες βέβαια, τις αγκυλώσεις στην αρχή της προσπάθειάς μου λόγω άγνοιας.
Φυσικά μην θεωρείτε ότι ξεκίνησα με σκοπό να κάνω τις μεγάλες αποκαλύψεις αλλά σίγουρα η πιθανότητα να βρω ή έστω να υποθέσω ότι μπορεί να υπάρχει κάτι διαφορετικό πέρα από τα ήδη γνωστά μου προκαλούσε δέος και έτσι έπεσα με τα μούτρα στο διάβασμα.
Στην αρχή όπως είπα μετάφραση και μόνο μετάφραση. Όλα έμοιαζαν τόσο τακτοποιημένα που κάπου με ενοχλούσαν. Μετά, λόγω άγνοιας όπως είπα ξεκίνησα από τον Απολλώνιο τον Ρόδιο που το κείμενο του βρίθει από παραδοξολογίες. Έτσι άρχισαν όλα αυτά να με κάνουν να κοιτάξω δίπλα στο αρχαίο κείμενο και να προσπαθώ με την ελλειπή γνώση της αρχαίας που είχα, κάτι φευγαλέες γνώσεις πριν την εισαγωγή της “Δημοτικής”, λεξικά και το διαδίκτυο να καταλάβω τι δεν πάει καλά αλλά τα αποτελέσματα ήταν πενιχρά. Λέξεις και φράσεις που έμοιαζαν σαν ξένες τόσο στο κείμενο της απόδοσης όσο και στο αρχαίο. Βέβαια όλα στην αρχή τα απέδιδα στην άγνοιά μου και φυσικά η γλωσσική επεξεργασία γινόταν με τα γνωστά “κουτάκια” περί ρημάτων, ουσιαστικών, επιθέτων και λοιπές γνωστές κατηγοριοποιήσεις που όμως όπως θα αποδείξω δεν υπήρχαν την εποχή των έργων μια και η γλώσσα είχε μια άλλη διαμόρφωση. Αφήνω όμως το σκέλος της ανάλυσης της γλώσσας, που θα γίνει ξεχωριστά βιβλία, για να συνεχίσω με την εξιστόρηση των γεγονότων.
Ενώ όλα αυτά λοιπόν που είχα μπροστά μου ήταν ένα κουβάρι, χωρίς αρχή μέση και τέλος, καταλυτικό ρόλο έπαιξε η απόφασή μου να διαβάσω...
Η συνέχεια στο επόμενο.  


Δεν υπάρχουν σχόλια: