Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

ΑΙΘΕΡΑΣ-Ένας μύθος και μια αλήθεια. Παγκόσμια πρώτη.

Αγαπητοί φίλοι
Είναι αστείο να διαβάζεις τις αντιπαραθέσεις των διαφόρων ομάδων που έχουν δημιουργηθεί σε σχέση με την αρχαία ιστορία και την ορθότητά της ή όχι.
Είναι οι αρνητές 100%. Είναι οι αρνητές του 50%. Είναι οι φανατικοί του κάθε φανταστικού. Είναι οι μετανοούντες των προηγούμενων τάσεων και γενικά υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία αντιδράσεων, φυσιολογική ως προς έναν βαθμό όταν υπάρχει κινητικότητα μετά από μια συζήτηση με επιχειρήματα. Δυστυχώς όπως γνωρίζεται επιχειρήματα δεν υπάρχουν από καμιά πλευρά ισχυρά μια και οι αρνητές στηρίζοντες στις γνώμες και τις σοφιστίες των...Κουργκανών και οι υπόλοιποι σμίγουν ενδείξεις με φαντασίες βάζουν και λίγη λογική και φυσικά η μερική κατάρριψη είναι κάτι το εύκολο ως γεγονός.
Σήμερα λοιπόν θα μιλήσουμε για τον ΑΙΘΕΡΑ και θα αποκαλύψω τι ακριβώς είναι έτσι για να αναδεικνύουμε τις γελοιότητες απ' όλες τις πλευρές.
Εγώ ξεκινώντας να πω απλά, για άλλη μια φορά,ότι είμαι ένας μόνο ερευνητής, χωρίς δόγματα, με ανοιχτά μάτια και αυτιά έχοντας έναν και μόνο κανόνα. Τίποτε δεν είναι γνωστό αν πρώτα δεν ερευνηθεί και ταυτοποιηθεί. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα του πως δουλεύω θα πω το εξής, προειδοποιητικό για το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον:
Στην πρόταση "χρυσόμαλλο δέρας" ψάχνω και το "δέρας" και το "μαλλί" και το "χρυσό". Τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Όλα προς έλεγχο.
Ας επανέλθω λοιπόν στο σημερινό μας θέμα τον αιθέρα. Το τι έχουν πει γι' αυτόν φαντάζομαι όλοι το γνωρίζεται. Θα το παρακάμψω. Εκείνο που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι αυτός που έδωσε τον ορισμό του, τουλάχιστον αυτόν που έφτασε ως εμάς είναι ο Ορφέας.
Ο Ορφέας λοιπόν, ίσως σαν προάγγελος των πολλών χιλιετηρίδων αργότερα πυθαγορίων, κατέγραψε μ' έναν ελαφρά κεκαλυμμένο τρόπο χιλιάδες πληροφορίες μέσα στα κείμενά του είτε γιατί δεν ήθελε να γίνουν εύκολο κτήμα των πολλών είτε γιατί ήθελε να καλλιεργήσει έναν μυστικισμό γύρω από το όνομά του και τις γνώσεις του. Πάντως δεν έμεινε μόνο στις προφορικές διδασκαλίες ξεχασμένων και εκείνη την μακρινή εποχή γνώσεων αλλά τις έγραψε κιόλας με την βοήθεια του βοηθού του όπως γίνεται αντιληπτό.
Μια πληροφορία για τους κυρίους και τις κυρίες που ζεσταίνουν αναιτίως τις καρέκλες στα Πανεπιστήμια. Μουσαίος δεν είναι όνομα κ.κ ειδικοί αλλά σημαίνει βοηθός στα ελληνικά που ίσως κάποτε να μάθετε.
Ο φίλος μας λοιπόν ο Ορφέας θέλησε λοιπόν να κληροδοτήσει τις γνώσεις του αλλά τις πήραν οι ειδικοί, κάτι φανατικοί, κάτι παπάδες διαφόρων εποχών και φυσικά όλοι οι άσχετοι και πρόσθεσαν κάτι λιβάνια, κάτι μυρωδικά, είπανε και δυο τσιτάτα βγήκαν και το βράδυ με πανσέληνο και να η θρησκεία πως φτιάχνεται από το πουθενά. Έτσι όταν ήρθαν τα νέα τα κοράκια τον εξοβέλισαν πρώτο-πρώτο.
Φυσικά όλα αυτά, όπως απέδειξα και με τους Κενταύρους ήταν απλά ανοησίες. Ας δούμε λοιπόν τι λέει για τον ΑΙΘΕΡΑ:
"Ω Διός υψιμέλαθρον έχων κράτος αιέν ατειρές,
άστρων ηελίου τε σεληναίης τε μέρισμα,
πανδαμάτωρ, πυρίπνου, πάσι ζωοίσιν έναυσμα,
υψιφανής Αιθήρ, κόσμου στοιχείον άριστον,
αγλαόν ώ βλάστημα, σελασφόρον, αστεροφεγγές,
κικλήσκων λίτομαί σε κεκραμένον εύδιον είναι."
Στον παραπάνω λοιπόν θαυμάσιο "ύμνο" υπάρχει ο ορισμός του τι είναι αιθέρας έτσι όπως τον εννοούσαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Υπ' όψιν ότι δεν αναφέρομαι σε τίποτε άλλο πέρα από αυτό μια και το τι υπάρχει γύρω μας μάλλον θέλει χρόνο για να το μάθουμε.
Αυτά λοιπόν τα προηγούμενα δεν είναι παρακλήσεις προς κάποια άγνωστη θεότητα με την σημερινή έννοια αλλά χαρακτηριστικά του Αιθέρα. Αν δεν τα έχετε ακόμη εντοπίσει θα σας δώσω ένα δυο παραδείγματα μια και τα υπόλοιπα ξέρω ότι τα ψάχνετε.Ρία για σένα το λέω.
Τι μας λέει ότι είναι ο ΑΙΘΕΡΑΣ:
1)πυρίπνοος
2)πάσι ζωοίσιν έναυσμα
3)κόσμου στοιχείον άριστον
Εδώ θα πρέπει όλοι όσοι γνωρίζετε χημεία να το έχετε ήδη βρει. Για τους υπόλοιπους συνεχίζω:
4)Σελασφόρον
Επειδή σίγουρα θα αναρωτιέστε τι σημαίνουν όλα αυτά εξηγώ αμέσως.
Ο Αιθήρ ή Αιθέρας είναι:
1)αυτός που πνέει την φωτιά
2)αυτός που δίνει την ζωή
3)Το στοιχείο το πιο σημαντικό(για την ζωή)
4)Αυτός που φέρνει το Σέλας.
Αν ακόμη σας διαφεύγει δείτε τι λέει για το Σέλας η σύγχρονη επιστήμη:
"Με την εξέλιξη όμως των επιστημών και των μέσων έρευνας η δεσπόζουσα θεωρία που αποδείχθηκε και πειραματικά είναι ότι γενεσιουργός αιτία καθίσταται ο βομβαρδισμός των υψηλών ατμοσφαιρικών στρωμάτων από ηλεκτρόνια που προέρχονται από ρεύματα φορτισμένων σωματίων από τον Ήλιο (παλαιότερα ηλιακός κονιορτός). Αυτά τα ρεύματα που καλούνται σήμερα ηλιακός άνεμος ή μαγνητική καταιγίδαείναι ανάλογα ισχυρά με τη δραστηριότητα του Ήλιου. Τα δε φορτισμένα αυτά σωμάτια (που αποτελούνται κυρίως από πυρήνες Υδρογόνου και ηλεκτρόνια) εκτρέπονται από το μαγνητικό πεδίο της Γης έτσι ώστε τα μεν ηλεκτρόνια να εγκλωβίζονται γύρω από τους μαγνητικούς πόλους, οι δε πυρήνες του Υδρογόνου να διεισδύουν μέσα στην ατμόσφαιρα, κοντά στους μαγνητικούς πόλους, φθάνοντας ακόμη και μέχρι το έδαφος αν και εφόσον έχουν αρκετή ενέργεια από τον Ήλιο. Ταυτόχρονα όμως τα ηλεκτρόνια που διεισδύουν στα υψηλά στρώματα διεγείρουν τα άτομα του Οξυγόνου και του Αζώτου που υπάρχουν σ΄ εκείνα τα ύψη. Η διέγερση αυτή γίνεται με την μετατόπιση των ηλεκτρονίων αυτών των ατόμων που όμως όταν επανέλθουν στην αρχική τους κατάσταση εκπέμπουν πλέον φως που είναι χαρακτηριστικό σε κάθε αέριο και που βρέθηκε έτσι ότι το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται κυρίως σε ύψος από 100 χλμ. από το έδαφος μέχρι μερικές εκατοντάδες χιλιομέτρων υπεράνω αυτού με αποτέλεσμα το θέαμα του φαινομένου να γίνεται πιο φαντασμαγορικό." Από την βικιπαίδεια.
Το Σέλας δημιουργείτε από την σύγκρουση ιονισμένων πυρήνων υδρογόνου με το ΟΞΥΓΟΝΟ σε ύψος 100 χλμ.(υψιπετής λέει ο Ορφέας). Διότι το ΟΞΥΓΟΝΟ τροφοδοτεί την φωτιά (πυρίπνοος). Το ΟΞΥΓΟΝΟ είναι η αρχή κάθε ζωής μια και μόνο με αυτό γίνονται καύσεις. Τέλος το ΟΞΥΓΟΝΟ ακριβώς λόγω της σπουδαιότητάς του είναι το "άριστο" στοιχείο.
Αλλά ακόμη και να μην είχαμε τίποτε από όλα αυτά πάλι έπρεπε να πούμε αμέσως και χωρίς περιστροφή ότι είναι το ΟΞΥΓΟΝΟ ο ΑΙΘΗΡ μια και το όνομά του σημαίνει "ο αέρας που καίγεται" μια και το ΑΙΘ-ΟΣ σημαίνει αυτός(ΟΣ) που καίγεται. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι δεν θα είχαμε γενική σύναξη ανικάνων στα πανεπιστήμιά μας.
Υ.Γ Επειδή θα υπάρξουν και κάποιοι κακοπροαίρετοι να πω ότι θα βρείτε εδώ τον νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα.

6 σχόλια:

ria είπε...

εδώ είμαι πρώτη και καλύτερη.
για τη συγκεκριμμένη ανάρτηση, δεν έχ να ψάξω κάτι. με κάλυψε 100% και δε χρειάζεται κάτι επιπλέον για να πεισθώ ή να καταλάβω παραπάνω.

όλα όσα γραφεις, τα θεωρώ αυτονόητα. αναρωτιέμαι, γιατί κάποιος άλλος νωρίτερα δεν ασχολήθηκε με τη λογική αυτή ερμηνεία.

φταίει το ότι δε γνωρίζουν αυτό το οποίο διδάσκουν; εννοώ τα αρχαία ελληνικά, ή είναι τέτοιο το κατεστημένο που δεν τους επιτρέπει την ελεύθερη σκέψη;

Pausanias είπε...

Ειλικρινά την απάντηση δεν την γνωρίζω. Εκείνο που πιθανολογώ είναι το εξής:
Όλοι αυτοί έχουν γραμμική σκέψη που βασίζεται σε υπάρχοντα δεδομένα που είναι όμως λάθος. Έτσι σίγουροι για τον εαυτό τους και για την σκέψη τους εθελοτυφλούν χωρίς να το γνωρίζουν.
Όλοι να είναι ομαδικά ηλίθιοι ή να έχουν παράκρουση το αποκλείω. Δεν αποκλείω βέβαια το γεγονός της άτυπης λίστας του τι λέμε ή δεν λέμε με έπαθλο την θέση τους.

Ο νοών...νοείτω είπε...

Καλησέρα Παυσανία.
Συγχαρητήρια για άλλη μία φορά.
Δείχνεις τον δρόμο για να γκρεμιστούν κάποιες προκαταλήψεις και κολλήματα, ένθεν και ένθεν.
Ποιο ετυμολογικό λεξικό χρησιμοποιείς αλήθεια;
Θεωρείς αρκετό αυτό των Liddle και Scott;

Pausanias είπε...

Αγαπητέ φίλε
Δυστυχώς καλά ετυμολογικά δεν υπάρχουν όμως το Liddle & Scott είναι σχετικά καλύτερο των άλλων αλλά έχει και μια μεγάλη και εξαιρετική ομάδα παραπομπών. Έτσι χωρίς να χρειαστεί να ψάξω παίρνω τα κείμενα τα συγκρίνω μεταξύ τους και βγαίνει, πίστεψε με, ευκολότατα το πραγματικό νόημα. Το μυστικό είναι να πάρεις κομμάτια όμως μόνο του Ομήρου και του Ησιόδου ή και του Ορφέα που έχουν τον ίδιο ακριβώς εννοιολογικό λόγο. Οι υπόλοιποι, νεώτεροι όντας, όχι. Αυτό βέβαια συνιστά πολύ και κοπιώδη εργασία μια και πας λέξη-λέξη στην αρχή αφού δεν έχεις δεδομένα. Μετά υπάρχει και κάτι ακόμη. Όλες οι λέξεις με κοινά θέματα αναφέρονται στην ίδια ενέργεια με τις αρμονικές της. Θα δώσω ένα παράδειγμα.
Το κύω. Αυτό θεωρήθηκε ότι έχει σχέση με την εγκυμοσύνη αλλά κάνουν λάθος. Το κύω σημαίνει σφίγγω και γι' αυτό χρησιμοποιήθηκε το επίθετο "υπο-κυσσάμενη" που σημαίνει τις σφίξεις της γυναίκας χαμηλά(υπό)και όχι γέννησε και έτσι το "έκυσε" δεν ξέραν πως να το ερμηνεύσουν και το είπαν φίλησε που είναι λανθασμένο μια και σημαίνει "έσφιξε" και γι' αυτό και αναφέρετε πάντα σε συναντήσεις μεταξύ ανδρών όπου ο συνήθης χαιρετισμός είναι το αγγάλιασμα(σφίξη). Έτσι βγαίνουν όλα και με πολύ δουλειά πάντα.

Pausanias είπε...

Χρειάστηκε να κόψω και να ράψω το σχόλιό μου και κάπου χάθηκε αυτό που ήθελα πρώτα απ' όλα αν πω και είναι το ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Θα 'θελα κλείνοντας να μου επιτρέψεις να σημειώσω ακόμη ένα απαραίτητο στοιχείο για την σωστή απόδοση των κειμένων. Ο τρόπος ομιλίας της εποχής εκείνης, όπως προκύπτει από τα κείμενα τουλάχιστον, είναι 100% κυριολεκτικός. ίσως αυτός είναι και ο λόγος που ο Όμηρος κάνει τέτοιου είδους παρομοιώσεις και μεταφορές.
Ελπίζω να φάνηκα χρήσιμος.

Ο νοών...νοείτω είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Ήταν όντως διαφωτιστικές.