Αν κάτι κινδυνεύει από τους πρόσφυγες είναι η ανθρωπιά μας

Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

Ο Κένταυρος και τα ανύπαρκτα άλογα.Παγκόσμια πρώτη


Αγαπητοί φίλοι
Ακόμη μια παγκόσμια αποκλειστικότητα μια και σ' εμένα έλαχε ο κλήρος να σπάσω τους κρυμμένους κώδικες και να βγάλω στο φως την αλήθεια που χιλιάδες χρόνια τώρα μπλα-μπλα-μπλα-μπλα.(Αυτά για να μην παίρνουν τα μυαλά μου αέρα)
Μην ακούτε αυτά που λέω για κρυμμένους κώδικες. Δεν υπάρχουν. Απλά υπάρχει το λάθος που κάποτε κάποιος έκανε και που από εκεί και μετά κανένας μα κανένας δεν σκέφτηκε ότι μπορεί να είναι λάθος, βρε αδερφέ, και να αποφασίσει να το αμφισβητήσει και να το ψάξει. Έστω και αν χάσει τελικά τον καιρό του. Αλλά βλέπετε πίσω από κάθε τέτοια αλήθεια που όλοι ξέραμε υπέγραφαν "ονόματα τεράστια" και άντε τώρα για κάποιον που θέλει να ανέβει στην ιεραρχία να αποφασίσει να σκεφτεί ενάντια σ' αυτούς. Μόνο αν ήταν τρελός θα το έκανε. Μετά δεν τον ξέπλενε ούτε ο Πηνειός ποταμός. Μετά είναι και το γνωστό αντιερευνητικό παραμύθι της παραπομπής. Για να γίνει ένα κείμενο δεκτό πρέπει να παραπέμπει σε κείμενα άλλων αλλά έτσι πέρα από μια γραμμική και εκ των προτέρων προσδιορισμένη αργή εξέλιξη δεν υπάρχει περίπτωση να κουνηθεί φύλο. Συγνώμη που ξεφεύγω αλλά κάποιος πρέπει να τους τα πει .
Συνεχίζω λοιπόν. Αν και κανείς δεν έψαχνε το τι είχε συμβεί εντούτοις όλοι συντηρούσαν ένα παράλογο παραμύθι ίσως και γιατί έτσι βόλευε κάποιους να απαξιώνουν την ελληνική βιβλιογραφία μια και "αφού ένα είναι παράλογο άρα όλα είναι παράλογα" θα σκέφτονταν οι πολλοί.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να θρυμματίσουμε ένα ακόμη κατασκεύασμα και να επαναφέρουμε την απλή πραγματικότητα και αλήθεια στην επιφάνεια.
Όλοι λοιπόν ξέρουμε τους Κενταύρους και φυσικά τον γνωστότερο όλων τον Χείρωνα.
Αν ρωτήσουμε και ένα μικρό παιδί σε όλα τα μήκη και πλάτη αυτής της Γης για το ποιοι ήταν οι Κένταυροι θα μας πει για την ιδιοτροπία αυτή του παράξενου πλάσματος να είναι ο μισός άλογο και ο μισός άνθρωπος.
Ευτυχώς γι' αυτόν το κάτω μέρος ήταν αλογήσιο και το πάνω ανθρώπινο γιατί αν σε περίπτωση που ήταν αντίθετα θα υπήρχε τεράστιο πρόβλημα(αστείο).
Στην περίπτωση λοιπών των Κενταύρων γράφτηκαν και ειπώθηκαν τόσα όσα ίσως σε καμιά άλλη ιστορία. Κάτι το περίεργο του θέματος κάτι τα σεξουαλικά υπονοούμενα το συντηρούσαν και το συντηρούν στην κορυφή της κάθε μορφής τέχνης. Μάλιστα κάποιοι δημιούργησαν και ψυχολογικά πρότυπα αλλά κανείς δεν σκέφτηκε ότι όλα αυτά ίσως δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα λάθος που έκανε κάποιος κάποτε όταν προσπάθησε να διαβάσει τα κατά πολύ αρχαιότερά του κείμενα.
Ακόμη δεν είχαν ούτε την παραμικρή περιέργεια για να προβληματιστούν έστω του πως ένα τέτοιο πλάσμα τόσο παράξενο δεν είχε ένα ταιριαστό γι' αυτόν όνομα όταν όλοι οι υπόλοιποι αποκτούσαν ονόματα αντίστοιχα των χαρακτηριστικών τους και τι χαρακτηριστικότερο του να είσαι μισός άλογο.
Θα μπορούσαν να τους έλεγαν Ιππανθρώπους ή Ιπποειδής ή ημίιππους ή τέλος πάντων κάτι που να προσδιορίζει την πραγματικότητα. Αλλά Κενταύρους γιατί και από που; Τι σχέση είχαν με τους Ταύρους; (δίνω στοιχεία τώρα). Ήταν μήπως οι μισοί ταύροι και για λόγους αισθητικούς τους ζωγράφιζαν ως άλογα. Αυτό το γεγονός του αταίριαστου ονόματός τους με παραξένεψε και ως παιδί όταν έμαθα γι' αυτούς. Αυτήν όμως την παιδική περιέργεια δεν την είχε κανείς από όλους αυτούς τους μεγαλοσχήμονες ειδικούς του κωλ...ου. Οι στέρεες γνώσεις τους δεν επέτρεπαν αμφιβολίες. Ας δούμε όμως την αρχή του όλου μπερδέματος και γιατί η σωστή γνώση των ελληνικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να σκεφτείς και μόνο να διαβάσεις αρχαίο κείμενο.
Το πρώτο λοιπόν και παλαιότερο κείμενο που αναφέρονταν σε αυτούς και μάλλον το μοναδικό σωσμένο από την εποχή εκείνη, που τους δίνει την αυθεντική τους διάσταση, ήταν και είναι "τα αργοναυτικά" του Ορφέα. Κάτι κακέκτυπα του μεγάλου παραμυθά Απολλώνιου που δικαίως οι σύγχρονοί του τον έκαναν...Ρόδιο αλλά και άλλων δεν αξίζουν παρά μόνο ως παραμύθια. Σε εκείνον τον τομέα είναι πολύ καλά. Αυτά λοιπόν τα αυθεντικά "Αργοναυτικά" διάβασαν όλοι και φαντάστηκαν μισά άλογα και μάλιστα ...πράσινα.
Ας δούμε όμως το επίμαχο και μοναδικό κομμάτι και τότε θα καταλάβετε το γελοίο του όλου θέματος. Είναι η στιγμή που οι "Αργοναύτες" μπαίνουν μέσα στο σπήλαιό του και τον βλέπουν να κάθετε και... στίχοι 395-396
"κείτο μέγας Κένταυρος, απηρήρειστο δέ πέτρη
ιππείαισιν οπλαίσι τανυσσάμενος θοά κώλα."
η μετάφραση του κομματιού γίνεται περίπου σε όλους ως εξής:
"καθόταν ο μεγάλος Κένταυρος ξεκουραζόταν με τεντωμένα μέλη και ακουμπούσε τα αλογίσια πόδια του στον βράχο"
Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα θα συμπλήρωνα σε πλήρη αρμονία με τα ρηθέντα. Που βρέθηκαν όλα αυτά θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει γιατί όσο και αν έκανα φιλότιμες προσπάθειες να βρω κάτι ειλικρινά δεν το κατάφερα αλλά όλοι οι φιλόλογοι τα έβλεπαν. Να γιατί πάει έτσι σκατά η παιδεία.
Ας δούμε όμως τι λέει για να γίνει η αποκάλυψη και να δείτε και μια σχετική φωτογραφία, αληθινή του τι συνέβαινε ώστε να την συγκρίνετε με όσα ξέρατε μέχρι πριν λίγο και φυσικά αντιστοιχούσαν στην πρώτη φωτογραφία.( Απομακρύνεται τα παιδιά και τους καρδιακούς από την οθόνη)
Για να καταλάβουμε τι λέει ο Ορφέας πρέπει να γνωρίζουμε στοιχειωδώς ελληνικά.
α) Τανυσσάμενος= τεντώνοντάς το
β) Θοά= πετώντας
γ)Κώλα=μεμβράνη
δ)απηρήρειστο= ακατέργαστη
ε)μέγας=ογκώδης
Όλα μαζί λοιπόν:
"καθόταν ο ογκώδης Κένταυρος και σε ακατέργαστη πέτρα
αλόγων πέταλα τεντώνοντας πετούσε με μεμβράνη"
Αφήστε πέντε (5) λεπτά στον εαυτό σας να το συνειδητοποιήσει και ξαναδέστετο:
"καθόταν ο ογκώδης Κένταυρος και σε ακατέργαστη πέτρα
αλόγων πέταλα τεντώνοντας πετούσε με μεμβράνη"
Ο άνθρωπος με χέρια και με πόδια περνούσε τον καιρό του παίζοντας ένα παιχνίδι, που συνεχίζει να υπάρχει ως σήμερα, με τα πέταλα των αλόγων. Ούτε μισό άλογο ήταν ούτε τίποτα. Μάλλον οι μεταφραστές είναι μισοηλίθιοι και προβάλουν τον εαυτό τους επάνω του. φανταστείτε αν στο παιχνίδι αυτό χρειαζόταν να παίζουν ταυτόχρονα και με πόδια γουρουνίσια. Τότε θα τους έκαναν 1/3 γουρούνια, 1/3 άλογα και 1/3 ανθρώπους.
Αυτός λοιπόν ο περίφημος μύθος των Κενταύρων που ποτέ δεν ήταν άλογα. Γιατί εδώ μαθαίνεται μόνο πρωτότυπα και άγνωστα γεγονότα.
Η επόμενη φωτογραφία με το τι έκανε, περίπου ο χείρωνας, είναι ένα δώρο προς τους μεταφραστές και φιλολόγους που γεμίζουν τις αίθουσες των πανεπιστημίων με την άγνοιά τους.

















Συμπλήρωση 4/10/2010
Δείτε λοιπόν εδώ προηγούμενο άρθρο μου με φωτογραφίες από την πραγματική σπηλιά του Χείρωνα

14 σχόλια:

taspa είπε...

Καλησπερα.
@@@@@@@@@@@@
"καθόταν ο ογκώδης Κένταυρος και σε ακατέργαστη πέτρα
αλόγων πέταλα τεντώνοντας πετούσε με μεμβράνη"
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Κατι δε μου παει καλα, υπαρχει ενα 'και' που δεν συνανταμε στο κειμενο
καθως και εκεινο το 'πετουσε με μεμβρανη';;;;
Τι υποδηλοι το πετω με 'μεμβρανη';;;

ria είπε...

μαθαίνουμε λοιπόν,

α) όλοι οι μεταφραστές είναι ηλίθιοι ή μη γνώστες των αρχαίων ελληνικών. αυτό το ξέραμε, απλά το επιβεβαιώνουμε.

β) οι κένταυροι ήταν άνθρωποι και ζούσαν σε σπηλιές.

γ) οι κένταυροι έπαιζαν όταν είχαν χρόνο.

δ) ένα παιχνίδι που παίζεται και σήμερα αλλα΄με διαφορετικό τρόπο.

πόσο δύσκολο ήταν αυτό να το μεταφράσει κάποιος άλλος; τόσο γλύψιμο τελικά για να μη χάσουν τη θεσούλα τους; τόση ξεφτίλα τόσα χρόνια;;;

καλή εβδομάδα!

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Αγαπητή taspa
Το και δεν αλλάζει το νόημα ακόμη και αν το βγάλεις.
Τώρα για το τεντώνοντας με μεμβράνη μου κάνει κάτι χορδή που την πιάνει με το πέταλο την τεντώνει και ελευθερώνει το πέταλο που εκσφενδονίζεται προς το ζητούμενο σημείο. Αυτό όμως αν και μπορεί να είμαι κοντά στην πραγματικότητα είναι μια και μόνο δική μου πιθανολόγηση. Όσον αφορά την απόδοση είναι κατά λέξη. Το Θοά είναι πετά, για την ακρίβεια "σηκώνοντάς το προς τα πάνω" αλλά για συντομία έβαλα το πετά που δεν αλλοιώνει πολύ την πραγματική έννοια. Αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις βλέποντας το νόημά του τόσο στα κείμενα του Ομήρου όσο και στου Ησιόδου αλλά και στου Ορφέα. Οι υπόλοιποι ... έβλεπαν άλογα άρα ....

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

καλή εβδομάδα Ρία

Ανώνυμος είπε...

ετσι ειναι.πουθενα δεν αναφερονται ως μισοι αλογα.ουτε καν στον πολεμο που ειχαν με τους λαπιθες.μονο αγαλματα υπαρχουν με την μορφη τους που μπορει να εχουν δημιουργηθει λογω κακης μεταφρασης.σωστη μεταφραση.την υποστηριζει (αν δεν κανω λαθος) και καποιος αλλος σε ενα βιβλιο του(δεν θελω να κανω διαφημιση).

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Αγαπητέ φίλε
Αρχικά θέλω να πω ότι δεν το έχω διαβάσει. Έχω διαβάσει όμως πριν πολύ καιρό μία προσπάθεια ενός μπλόγκερ, λυπάμαι που δεν θυμάμαι ποιου μια και τα καλά πρέπει να αναδεικνύονται, για το ίδιο θέμα μόνο που το κομμάτι που χρησιμοποιούσε ήταν από τον Απολλώνιο τον Ρόδιο ο οποίος είναι, στα Αργοναυτικά του τουλάχιστον που έχω άποψη ένας παραμυθάς. Έτσι τα κενά που υπονοούνται στο κείμενο του δεν μπορεί να τα πάρει κανείς στα σοβαρά. Αυτά ξέρω για το θέμα και ψάχνοντας στο διαδίκτυο πουθενά δεν βρήκα έστω και μια αμφισβήτηση. Αντίθετα βρήκα περισπούδαστα άρθρα ανθρώπων με το "Δρ" μπροστά να αναμασούν τις γνωστές ανοησίες ντύνοντάς τες με την υποτιθέμενη εγκυρότητά τους.

Ανώνυμος είπε...

βρηκα αυτό που πιθανόν βοηθάει τον συλλογισμο σου.
Surprisingly, centaurs were indeed real. Their portrayal as a mythical beast is a trick of perception.

The Kentauroi, from which the word centaur is derived, were a tribe, or perhaps a collection of tribes, in lands that eventually became part of Greece. In pre Hellenic times, they were the first in their part of the world to acquire horses, and the first to fight on horseback.

Never having seen horses before, and never having heard of the concept of fighting a battle on the back of an animal, their enemies would have at first perceived them as an entirely different being. Stories would have made their way to farther flung people who had yet to encounter the Kentauroi, and the descriptions would have quickly led people to believe that a Kentaur, or Centaur, was indeed half man and half beast.

This trick of perception explains why centaurs are depicted with the body of a man complete from the waist up. All other mythical creatures with a complete animal body and a human head have only a human head and neck, not arms or torso. A man on horseback would appear, to the eyes of someone who had never seen or heard of horses, to be human from the waist up with a full animal body below.

It also explains the lack of images of female centaurs. There were, of course, as many women among the Kentauroi as among other peoples, but they were probably not the ones fighting on horseback.
Είναι απο
http://www.helium.com/items/1640773-centaur-greek-myth

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι που θεώρησαν το να υπάρχουν κάποιοι μισοί άνθρωποι και μισοί άλογα ήταν αφύσικο και βέβαια κάναν όλοι την ίδια υπόθεση, ότι δηλαδή ήταν πολεμιστές κλπ. Όμως αυτό δεν στέκει γιατί προϋποθέτει ανθρώπους πολύ χαμηλής πνευματικότητας για να μην πω ηλιθίους που ακόμη και αν δεν είχαν δει ποτέ τους άλογα, κάτι που καταρρίπτουν τα ίδια τα βιβλία αφού πολλές περιοχές χαρακτηρίζονται από τα άλογά τους. Αν λοιπόν δεν είχαν δει άλογα ποτέ τότε ναι την πρώτη φορά θα τους φαινόταν περίεργο την δεύτερη όμως και την τρίτη θα είχαν καταλάβει τι συμβαίνει εκτός αν το IQ ήταν ραδικιού οπότε μόνο τότε όλα τα παραπάνω θα ήταν αληθινά.

Αθηναίος είπε...

Εγώ είμαι πρόθυμος να δεχθώ ακόμα κι αυτή τη μετάφραση:

"καθόταν ο μεγάλος Κένταυρος, σε ακατέργαστη δε πέτρα τις αλογίσιες οπλές τεντώνοντας σήκωνε προς τα πάνω την μεμβράνη"

Δηλαδή, καθόταν (προφανώς ξαπλωμένος ήθελε να γράψει ο συγγραφέας, γιατί άλογο να κάθεται μόνο στο Λούκυ Λουκ έχω δει, την Ντόλυ) και επειδή υπήρχε μια μεμβράνη, πιθανώς από ένα κατεργασμένο δέρμα που θα το χρησιμοποιούσε για να γράψει επάνω του, την οποία είχε απλώσει για να στεγνώσει (από την επεξεργασία που είχε προηγηθεί) πάνω σε μια πέτρα και βαριόταν να σηκωθεί για να την αναποδογυρίσει τέντωνε τις οπλές του και την σήκωνε προς τα επάνω προσπαθώντας να την γυρίσει ανάποδα. Σ' αυτή τη στάση τον είδαν και... ναι ήταν μισός άνθρωπος και μισός άλογο!

Το δέχομαι, λοιπόν, αλλά ΜΟΝΟ αν υπάρχουν και Κενταυρίνες που ζευγαρώνουν με Κενταύρους και γεννούν Κενταυράκια! Μέχρι τώρα δεν έχω εντοπίσει καμιά Κενταυρίνα στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία! Ακόμα και την εποχή του Απολλώνιου που τα έκανε ρόιδο και πήρε το παρατσούκλι Ρόδιος ΔΕΝ υπάρχουν σε αγγεία ή σε γλυπτά Κενταυρίνες! Ούτε Κενταυράκια έχω δει!

Υ/Γ.: Κενταυρίνα θέλω να μάθω αν υπήρχε, όχι αν ο Κένταυρος είχε γυναίκα κανονική, γιατί τότε προκύπτει θέμα κτηνοβασίας!

Ηρώ είπε...

υπάρχει όμως και η σοβαρή περίπτωση ο Κένταυρος να πήρε το όνομά του από τον ομώνυμο Αστερισμό. Και όλα τα υπόλοιπα να είναι μια συσκότιση...

Αθηναίος είπε...

Υπάρχει και το ενδεχόμενο να πήραν το όναμά τους από τον ομώνυμο Αστερισμό γιατί προέρχονται από εκεί!

ΜΑΙΚ είπε...

μερικες αποριες να εκφρασω,σε αγαλματα αρχαια ειναι αποτυπωμενοι κενταυροι μισοι ανθρωποι και μισοι αλογα ναι η οχι?και επισης σε αγγεια και αγαλματα ειναι αποτυπωμενοι τραγοποδαροι σαν τον Πανα και τους βαγκχους?,και ο μινωταυρως? η στυφαλιδες ορνιθες?ολα αυτα ειναι λαθος μεταφρασεις?

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Οι απορίες σου εύλογες αλλά και η απάντηση είναι το ίδιο εύλογη. Οι κατασκευαστές των αγαλμάτων πήραν τα θέματά τους από τα λανθασμένα, ως προς την απόδοση, κείμενα που ήταν η κρατούσα άποψη την κλασική εποχή. Είναι μια κλασική κυκλική κατάσταση. Τα λάθος κείμενα δίνουν αφορμή για αγάλματα που "επιβεβαιώνουν" το κείμενο.

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ είπε...

Συμλήρωση στον ΜΑΙΚ
Βιάστηκα να σου απαντήσω και μου διέφυγαν τα υπόλοιπα που ρώτησες πέρα των Κενταύρων. Ο Μινώταυρος σύμφωνα με τον Πλούταρχο και όχι εμένα ήταν στρατηγός του Βασιλιά Μίνωα με το όνομα Ταύρος. Η απάνθρωπη συμπεριφορά του προς τους ομήρους εξ Αθηνών που προκαλούσε τον θάνατο πολλών από αυτών ή και όλων. Αυτό δημιούργησε στην συνείδηση των Αθηναίων πολιτών την εικόνα ενός τέρατος. Θυμήσου τους τίτλους των εφημερίδων για τους δράστες απεχθών εγκλημάτων ή πως απεικόνιζαν τον Χίτλερ για παράδειγμα κατά τον Β'ΠΠ. Όσο για τις Στυμφαλίδες όρνιθες είναι πραγματικά πουλιά, όπως και αναφέρονται, μόνο που είναι φορείς ασθενειών κάτι αντίστοιχο ή και το ίδιο με τον Η1Ν1.
Για τον Πάνα και τους Βάκχους δεν μπορώ να σου πω με ακρίβεια. Σίγουρα δεν έχουν σχέση με την εικόνα που μας δίνουν αλλά χωρίς στοιχεία αυτό είναι απλά μια υπόθεση.