Αν κάτι κινδυνεύει από τους πρόσφυγες είναι η ανθρωπιά μας

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Η χρονολόγηση των Ομηρικών κειμένων

Με αφορμή την συζήτηση στην ΕΤ3 και τα σχόλια της taspa σκέφτηκα να κάνω μια ανάρτησημε σκοπό να καταδείξω ορισμένα από τα λάθη που κάνουν εσκεμμένα όλοι αυτοί οι "ειδικοί" για να αλλοιώσουν την πραγματική χρονολόγηση των κειμένων με σκοπό βέβαια να εξυπηρετήσουν τα αφεντικά τους ή οι πολλοί να πιστοποιήσουν την ανοησία τους.
Αν νομίζετε ότι αυτά είναι άδικα και υπερβολικά τότε πως μπορεί κάποιος να χαρακτηρισθεί όταν αντί να διαβάζει τα κείμενα και τις επισημάνσεις τους αυτός απλά υποθέτει; Ή είναι ανόητος ή είναι στημένος εκτός αν χρησιμοποιήσει σαν δικαιολογία την άγνοια οπότε τότε σε τι είναι ειδικός;
Όπως βλέπετε η λογική είναι αμείλικτη και στο μόνο που ανταποκρίνεται είναι η αλήθεια.
Ας δούμε όμως μερικά σημεία όπου τουλάχιστον κάποιος με μέσω νου θα μπορούσε να διαμορφώσει μια άλλη άποψη από την κρατούσα.
Δεν θα αναφερθώ στις παραδοξότητες του τύπου είμαστε στο νησάκι του Φάρου απέναντι από την Αίγυπτο που λέει ο Μενέλαος και δεν βλέπει όχι φάρο, που χτίστηκε το 2500 πχ αλλά ούτε ψυχή ζώσα αλλά σε μη αδιαμφισβήτητα γεγονότα.
Όταν λοιπόν κάποιος εξιστορεί ένα γεγονός φανταστικό ή πραγματικό προσπαθεί εκτός από τα στοιχεία τα πολιτισμικά που θα δώσει να το τοποθετήσει χρονικά. Έτσι ενώ για πολιτισμικά, όπως είπα, στοιχεία, όπως σκεύη, ρούχα, όπλα, κοσμήματα, οχήματα κλπ, μπορεί να χρησιμοποιήσει στοιχεία από διάφορες εποχές και να τα αναμείξει για τον χρονικό προσδιορισμό δεν μπορεί να αναμείξει απολύτως τίποτα, ή είναι τότε ή δεν είναι. Παράδειγμα αν θέλεις να το εμφανίσεις την δεκαετία του 40 θα χρησιμοποιήσεις τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο ως ορόσημο. Αν πάλι θέλεις να το εμφανίσεις γύρω στο 1910 θα χρησιμοποιήσεις τον κομήτη του Χάλεϋ. Αν τώρα θέλεις να το εμφανίσεις στις αρχές του 1800 μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ελληνική επανάσταση ή την γαλλική ή την Αμερικανική κ.ο.κ.
Όλα αυτά για να τα χρησιμοποιήσεις όμως εκ των υστέρων προϋποθέτουν μία και μόνο συνθήκη να έχουν καταγραφεί. Αν δεν υπάρχει γραφή όπως ισχυρίζονται οι ειδικοί τότε κανείς δεν καταγράφει τίποτα και τα πάντα είναι μια χονδροειδέστατη περιγραφή και μόνο που ξεθωριάζει με τον καιρό και χάνεται. Παράδειγμα ο πόλεμος της Κορέας. Αν και συνέβηκε πριν από μικρό σχετικά διάστημα λίγοι θυμούνται πότε ακριβώς έγινε όπως και ακόμη λιγότεροι τις λεπτομέρειές του. Δεν θα μπορούσα λοιπόν να τον χρησιμοποιήσω ως ορόσημο αν δεν είχε καταγραφεί σε αρχεία.
Αν αυτό συμβαίνει σε γεγονότα γήινα φανταστείτε τι θα σημαίνει για γεγονότα σε γαλαξιακό ή διαγαλαξιακό επίπεδο που η παρατήρησή τους και μόνο χρειάζεται περισσότερες της μια ζωές. Έτσι για να τα παρατηρήσεις χρειάζεται να τα καταγράψεις ώστε μια δυο ή τρεις ή και περισσότερες γενιές μετά από εσένα να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την μεταβολή τους και να ορίσουν τους νόμους τους. Δεν είναι δηλαδή στιγμιαία όπως ένα γήινο γεγονός. Άρα η χρησιμοποίηση των άστρων ως σημείο αναφοράς σημαίνει :
α) ότι υπήρξε μια πολυετής παρατήρηση από πολλά στην σειρά άτομα και
β) ότι αυτές οι παρατηρήσεις καταγράφονταν με λεπτομερειακό τρόπο για να μπορέσουν να τις μελετήσουν οι επόμενοι.
Πρέπει λοιπόν να έχουμε γραφή κανονική και όχι πρωτόγονα συστήματα.
Αυτήν την λογική και υποχρεωτική προϋπόθεση αρνούνται να δουν οι "ειδικοί".
Έτσι όταν ο Όμηρος περιγράφει αστρονομικά γεγονότα ή ζει την εποχή των γεγονότων και τα καταγράφει αφού έχει συμβουλευτεί προϋπάρχοντα αρχεία χιλιάδων χρόνων άρα έχουμε γραφή ή αν έχει ζήσει μετά τότε υπάρχουν γραπτά αρχεία χιλιάδων χρόνων που τα συμβουλεύεται. Άρα και πάλι έχουμε γραφή.
Αν τώρα υποθέσει κάποιος ότι αναφέρει απλά διάφορα φαινόμενα χωρίς να τα γνωρίζει και χωρίς να ξέρει ότι έχουν συμβεί έτσι για να κάνει εντύπωση ίσως τότε υπάρχει ακόμη ένα ερώτημα. Το να αναφέρεις μια έκλειψη ηλίου για παράδειγμα ή απλά ένα άστρο μπορεί να είναι και τυχαίο το να αναφέρεις όμως ότι την εποχή που γίνονται τα γεγονότα η Μ. Άρκτος βρίσκεται στον Β.Πόλο όπως αναφέρει δηλαδή στις 90 μοίρες το κέντρο ή αλλιώς από περίπου 60 ανατολικά ως 60 δυτικά που καλύπτει με μέσο στον Β.Πόλο, όταν την εποχή σου αυτό έχει πάψει να συμβαίνει μια και πλέον βρίσκεται σε μοίρες από 0 ως 70 ανατολικά ή δυτικά τότε χρειάζεται κάτι περισσότερο από φαντασία για να το πεις.
Έχω κάνει δυο ενδεικτικά σχήματα, που μπορείτε να δείτε την τεράστια διαφορά:

Όπως βλέπετε η θέσεις είναι τόσο διάφορες που δεν μπορείς να λαθέψεις. Πέρα από το ότι πρέπει να γνωρίζεις την μετάπτωση των ισημερινών που κάθε 71,5 χρόνια προχωρά μια μοίρα μόνο και που κανένας από μόνος του δεν μπορεί να αντιληφθεί.
Για να κάνεις λοιπόν τόσο καίριες παρατηρήσεις χρειάζεσαι πολλά-πολλά περισσότερα από την γόνιμη φαντασία σου.
Αυτό και μόνο το γεγονός λοιπόν έπρεπε κάθε λογικό άνθρωπο να τον κάνει να αναρωτηθεί σχετικά με την χρονολόγηση. Αλλά ποιος να ασχοληθεί με λεπτομέρειες του τι γράφει ο Όμηρος και ο καθένας όταν έχουν τους "ειδικούς" που τα ξέρουν καλύτερα από αυτόν που τα έζησε. Ο Όμηρος όπως αφήνουν να εννοηθεί οι "ειδικοί" αυτοί, αν του κάνουν την χάρη να του επιτρέψουν να υπάρξει, είναι λόγο ανόητος και αμαθής. Άρα να τα συμπεράσματα στέρεα πια. Δεν ήξερε τι έλεγε και γι' αυτό εμείς έχουμε δίκιο.
Το ότι όλοι αυτοί κρατούν έδρες και το χειρότερο διδάσκουν τα παιδιά μας δεν συγκινεί πια κανέναν.
Υ.Γ 1.Η αναφορά στην Οδύσσεια υπάρχει στις ακριβείς οδηγίες της Καλυψούς προς τον Οδυσσέα. Υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες που ο καθένας μπορεί να βρει και να χρονολογήσει.
2. Πολύ καλό βοήθημα στην χρονολόγηση, παρά τα λάθη και τις αβλεψίες είναι η εργασία του αείμνηστου Κ.Χασάπη-αστρονόμου που τόλμησε να μεταθέσει τον Τρωικό πόλεμο 500-600 πίσω και δέχθηκε τόνους λάσπης από τους "ειδικούς". Φανταστείτε τι θα γίνει όταν τολμήσω να πω ότι έγινε 14500 χρόνια πιο πριν. Η λάσπη θα πέσει σύννεφο.

1 σχόλιο:

ria είπε...

δεν ειναι το γεγονός ότι η οδύσσεια είναι πολύ παλαιότερη που με εκπλήσσει, είναι που έχει καταγεγραμμένα στοιχεία που μαρτυρούν το πότε, αλλά, κανείς δεν τους έδωσε σημασία πρίν!
αυτό μου κάνει τρομερή εντύπωση.
τι σόι συμφέροντα παίζονται και ο επιστημονικός κόσμος αρνείται να πει την αλήθεια;;;